Router/Arrownet
Fra : Jørgen vorre

Dato : 18-12-03 06:29

Hej
Jeg har mulighed for at skifte til Arrownet efter jul, men jeg er lidt bange
for, at køre fast ip + med Router for at kunne spille med flere computer på
internet på en gang.
Har TDC 256/128 lige nu! kørte før i tiden med en speedstream 2601 men den
kom jeg af med for næten 2 år siden, da jeg havde mange problemmer med at
køre på Battlenet.
Det er derfor jeg er bange for at få Router igen for jeg synes ikke lige
frem det var lykken med en router.
Kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer der køre med flere computer
på Battlenet (broodwar/diablo2) + til ICQ om hvilken router i har eller
hvilken en i synes ville være go til mit behov.
Har set lidt på en Longshine LCS-883R-DAL-4F!

Jørgen

Fra : Teddy Bonde

Dato : 18-12-03 13:36

On Thu, 18 Dec 2003 06:28:33 +0100, "Jørgen vorre" <stenhojen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>hvilken en i synes ville være go til mit behov.
>Har set lidt på en Longshine LCS-883R-DAL-4F!

Nu spiller jeg ikek selv Diablo2 men min søn gør og han spiller også
på nettet og jeg selv havde også probs med SpeedStreamen, så jeg købte
min egen Router, so jeg er meget glad for
3Com 3C855 med indbygget firewall..
Knægten har ingen problemer med Diablo2 med den og jeg har ikke nogle
problemer med ICQ efter den sidste opdatering af min router

TB

Fra : Ivan G

Dato : 18-12-03 15:03

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om jeres Arrownet er anderledes end vores her i
vejle. Vi har ikke fået en router, men derimod et kabelmodem, og med
bestilling af global ip, som de vælger at kalde det, er ALLE porte åben. Jeg
har spillet alle mulige tænkelige spil på nettet, dog ikke D2, men dog
Warcraft3, og ikke haft problemer. Man skal jo så bare selv sørge for at få
lukket portene.

IP tildeles via dhcp, fast ved hjælp af din mac-adresse. Så når windows er
installeret, er man på nettet med det samme! ikke noget med bøvlet opsætning
osv. lækkert!

Ydermere kan det siges, at vi med en switch kan koble op til 15 maskiner på
dette kabelmodem uden bøvl. Jeg er MEGET glad for denne løsning.

Fra : Jørgen vorre

Dato : 18-12-03 16:42

Her i bjerringbro hvor jeg bor får vi kun en ip hvis vi bestiller global ip.
Det vil sige, at vi har 6 ip med de 5 andre er i gemmen deres firewall og de
kan ikke bruges til spil!
Da jeg bruger 2 pcer til spil på en gang er jeg nød til at bruge en router
for at begge computer, kommer til at køre på den global ip jeg får.
Jørgen

Fra : Jens

Dato : 18-12-03 23:47

"Ivan G" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse

> Ydermere kan det siges, at vi med en switch kan koble op til 15 maskiner

> dette kabelmodem uden bøvl. Jeg er MEGET glad for denne løsning.

Er du sikker på det ikke er reduceret til 6 ialt ?
Det er det i Jelling, her var det også 15 til at starte med, men fra august
iår var det vidst, hedder det 6 stk pr linie.

Mvh Jens

Fra : Ivan G

Dato : 19-12-03 12:55

> Er du sikker på det ikke er reduceret til 6 ialt ?
> Det er det i Jelling, her var det også 15 til at starte med, men fra
august
> iår var det vidst, hedder det 6 stk pr linie.

Ikke noget jeg er blevet informeret om.........men det er vel ogsp rigeligt?

Fra : Jens

Dato : 20-12-03 12:38

"Ivan G" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse

> Ikke noget jeg er blevet informeret om.........men det er vel ogsp
rigeligt?

Faktisk ikke, med 7 egne maskiner i huset, og en eller 2 til repparation
eller bare til lan sjov er det for lidt for nogen.
4 i hustanden med hver sin maskine, + de 2 har en bærbar hver, + en fælles
print og mail server
(jeg antager en pc er en pc, om det er en 30 hestes p4 eller en K6/2 350mhz
er vel ligegyldigt)

Det er da muligt det er nok for de fleste, men det er ikke rigeligt for mig.
15 var mere passende....

paste fra aftalevilkår fra
http://www.arrownet.dk/jelling/index.php?2.abonnement.aftalevilkaar :

2. Kundens forpligtelser

2.1 Abonnementer må ikke deles med andre husstande. 1 abonnement giver
adgang til opkobling af maksimalt 6 computere i husstanden. Hvis behov for
opkobling af mere end 6 computere skal der træffes særskilt aftale herom med
Arrownet.

....]

Indsæt selv din forenings navn isteddet for jelling og se....

Mvh Jens