IE problem med vinduer.
Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 17-12-03 22:47

Hej alle.
Min IE 6.0 / 98 '2 har pludselig fundet på ikke at ville åbne nye vinduer. Går jeg f.eks. på Jubii's nyheder og klikker på en nyhed, så åbnes et tomt vindue. Fejlmeddelelse "klassen understøtter ikke automation". På andre sider kan jeg godt navigere rundt, men et link som åbner et nyt vindue kommer ligeledes op og står tomt.
Problemet opstod omtrent samtidig som jeg uden held forsøgte at installere noget Intel-legetøj. Den mislykkede installation stoppede såvidt jeg husker med en meddelelse om noget Javaunderstøttelse. Nogen forbindelse? Mener også at jeg i starten så en fejlmeddelelse om "manglende adresse-fuldførelse".
Ideer modtages med kyshånd - som nogen nok har gættet er jeg ikke stiv i windows. (Heller ikke i andet desværre
MVH Niels

--
Nu er jeg TRÆT af spammere.
Fjern bæstet fra adressen hvis du mailer mig.

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 17-12-03 22:57

Så lige (ved godt jeg skulle ha tjekket først) Severinos indlæg a 14.12.03 lidt længere nede. Knud Gert Ellentoft svarer med et link. Det kan jeg heller ikke åbne
MVH Niels

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-12-03 23:02

Niels Damsgaard-Sørensen skrev:

> Går jeg f.eks. på Jubii's nyheder og klikker på en nyhed, så åbnes
> et tomt vindue. Fejlmeddelelse "klassen understøtter ikke
> automation".

Prøv at gå ned i Start > Kør og skriv følgende (efterfulgt af et tryk
på Enter-tasten eller et klik på OK):

regsvr32 urlmon.dll

Madsen.

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 17-12-03 23:12

Hej Thomas.
Har lige prøvet - hva hulen var det? Nå men den skrev
"Dllregisterserver in ulmon.dll succeeded" Desværre hjalp det ikke - ingen forskel.
MVH Niels

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 18-12-03 00:08

Har lige hentet den spritsidste ny version af IE. Det hjalp HELLER ikke. Er det så nu jeg skal blive desperat og begynde at lave al den backup jeg ikke har fået i orden det sidste halve år? Hvis ikke det er et IE-problem så er det vel windows? Det link til Microsoft knud giver den 14.12.03 skriver blda. " If the problem is still not resolved, verify that the following registry values are preent and correct: HKLM\SOFTWARE\Classes\interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}
Name:(default)
Value:IDispatch"

Kan nogen oplyse mig om stien ind til dette?
Med venlig hilsen

Niels Damsgaard-Sørensen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-12-03 01:16

> [...]

> Name:(default)
> Value:IDispatch"
>
> Kan nogen oplyse mig om stien ind til dette?

Du går ned i Start > Kør og starter: Regedit
Klik så på plus-tegnet ud for HKEY_LOCAL_MACHINE, plus-tegnet ud for
Classes, plus-tegnet ud for Interface osv.

Madsen.

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 18-12-03 16:50

Tjaa.. så kan det da godt være at jeg har et problem.... I min Regedit\HKEY_LOCAL_MACHINE er der ikke nogen "classes". Er dette resultet af en virus Norman ikke har set? I så fald hjælper det vel ikke engang at gen-installere Win? AAARRRGGHHHH !!!
Gode råd er mere end velkomne.
MVH Niels

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-03 17:21

Niels Damsgaard-Sørensen <nds@svigermor.tdcadsl.dk> skrev :

>Tjaa.. s=E5 kan det da godt v=E6re at jeg har et problem.... I min =
>Regedit\HKEY_LOCAL_MACHINE er der ikke nogen "classes". Er dette =
>resultet af en virus Norman ikke har set? I s=E5 fald hj=E6lper det vel =
>ikke engang at gen-installere Win? AAARRRGGHHHH !!!
>Gode r=E5d er mere end velkomne.
>MVH Niels
>--=20
>Nu er jeg TR=C6T af spammere.
>Fjern b=E6stet fra adressen hvis du mailer mig.

Du har sat din OE til at sende med Quoted Printable, hvilket
desværre ikke er så smart, da en del newsreadere ikke forstår det
og ser dine indlæg som ovenstående.

Endvidere kan OE-brugere ikke citerere dine indlæg korrekt med >
når de svarer på dem.

De bedste indstillinger kan du se på
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.
--
Knud

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 19-12-03 17:58

Davs Knud.
Jo men så bliver det da først rigtig mystisk. Jeg har med garanti ikke
sat OE op til html. De instillinger jeg normalt benytter adskiller sig
ikke meget fra dem du anbefaler. Enden på det her bliver nok at jeg
tømmer en HD, laver mig et image af C: og så formaterer mig ud af det.
Så bliver der da også lavet lidt hovedrengøring når jeg lægger sagerne
på plads igen. Jeg har en gl. mail adresse hos TDC som ikke er blevet
taget ned endnu men ny ryger den ud. Den modtager omkring 30 spammails
om dagen - jeg har stadig mistanke om at der er kommet noget snavs
derfra. Dog - jeg er stadig meget åben for forslag der indebærer en lidt
mindre drastisk løsning.
MVH Niels

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 18:15

Niels Damsgaard-Sørensen <nds@svigermor.tdcadsl.dk> skrev :

>Jo men så bliver det da først rigtig mystisk. Jeg har med garanti ikke
>sat OE op til html.

Næh, men din tidl. indlæg var postet i Quoted Printable (og det
er ikke det samme som html).
--
Knud

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 20-12-03 09:53

Knud.
Det begriber jeg, jeg formulerede mig nok bare dårligt. Foranlediget af
dit indlæg tjekkede jeg instillingerne, og det første jeg bemærkede var
altså at html var slået til - og det har jeg selv slået fra. QP var OGSÅ
slået til - det har jeg også selv slået fra (begge er vist default on) -
og med de folk jeg skriver med ( mest udenlandske om embeddet prog.) er
jeg ret sikker på at jeg nok skulle have hørt hvis mine indstillinger
var tossede. Konklusionen må være, at et eller andet nylig har ændret
adskillige af mine indstillinger - både i OE og IE.
MVH Niels

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-12-03 01:16

Niels Damsgaard-Sørensen skrev:

[Regsvr32 urlmon.dl]

> Har lige prøvet - hva hulen var det?

Det var bare det løsningsforslag som Knud linkede til hos Microsoft.
Regsvr32 er en kommando som genregistrerer *.dll-filer som Windows
har "mistet kontakten til" af en eller anden årsag.

Har du prøvet den samme kommando for følgende filer:

Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll

- og har du prøvet at genstarte computeren efter at du har kørt
kommandoerne?

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-12-03 00:45

Niels Damsgaard-Sørensen skrev:

> I min Regedit\HKEY_LOCAL_MACHINE er der ikke nogen "classes".

Jeg fik også skrevet forkert tidligere, for du skal ind i
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE for at finde Classes.

HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}
Name: (Default)
Value: IDispatch

HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid
Name: (Default)
Value: {00020420-0000-0000-C000-000000000046}

HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid32
Name: (Default)
Value: {00020420-0000-0000-C000-000000000046}

Hvis du ikke har de nøgler derinde, så kan du prøve at hente og
køre følgende *.reg-fil, som tilføjer nøglerne til regdatabasen:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/interface.reg>.
Det er god idé at genstarte computeren, når du har kørt den (altså
når du har dobbeltklikket på den og sagt ja til at ændringerne
skal tilføjes til registreringsdatabasen).

> Er dette resultet af en virus Norman ikke har set?

Ikke nødvendigvis.

> I så fald hjælper det vel ikke engang at gen-installere Win?

Hvis det er virus, så hjælper det sjældent bare at geninstallere
Windows oveni sig selv nej. Det klogeste er som regel at formatere
og starte på en frisk installation, men det behøver jo altså ikke
at være virus, som har slået din browser i stykker.

Madsen.

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 19-12-03 17:39

Fandt dem - og de er intakte præcis som beskrevet.
Altså tilsyneladende ikke der problemet ligger begravet.

MVH Niels

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-01-04 10:26

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke har de nøgler derinde, så kan du prøve at hente og
> køre følgende *.reg-fil, som tilføjer nøglerne til regdatabasen:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/interface.reg>.

Herligt med et "gammelt" indlæg som løste mit nyopståede problem

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-01-04 14:01

Ivan V. Klattrup skrev:

> Herligt med et "gammelt" indlæg som løste mit nyopståede problem

Ja, det er ikke så ringe endda. :)

Madsen.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 20-12-03 10:21

On Wed, 17 Dec 2003 22:46:57 +0100, Niels Damsgaard-Sørensen
<nds@svigermor.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Ideer modtages med kyshånd - som nogen nok har gættet er jeg ikke stiv i windows. (Heller ikke i andet desværre

Jeg kan heller ikke læse nogle af nyhederne (Lørdag d.20 kl. 10.15)

http://www.jubii.dk/nyheder/ giver følgene "Siden kan ikke vises"

Det ser ud til at de andre links virker fint.

Om det er en kort afbrydelse ved jeg ikke (bruger normalt ikke Jubii...)
--
Henrik