Medion MD-8080XL - ALDI er den OK
Fra : Ken

Dato : 17-12-03 22:27

Hej,

Jeg er blevet anbefalet at købe en ALDI PC type Medion MD-8080XL her i
nyhedsgruppen. Men inden jeg smider knap 10.000 kr for den sag, ville jeg
gerne høre om den er pengene værd!
Den lyder for som en fin kraftfuld, og ikke mindst støjsvag PC. Men hvad er
din erfaring?

mvh

Ken

Fra : SonnyBoy

Dato : 18-12-03 02:01

On Wed, 17 Dec 2003 22:26:45 +0100, "Ken" <hej@der.du> wrote:

> [...]
>gerne høre om den er pengene værd!
>Den lyder for som en fin kraftfuld, og ikke mindst støjsvag PC. Men hvad er

Det var vist mig selv der anbefalede den primært - anyway du får lidt
flere detaljer.

Normalt samler jeg selv mine maskiner, men her faldt jeg over et
virkeligt kanontilbud. Så det blev et impulskøb.

Efter min mening en lynhurtig og støjsvag maskine. Bundkort, CPU, RAM,
grafikkort og harddisken er noget nær det bedste der kan købes.

Den har både DVD-drev og DVD-brænder - Og brænderen klarer såvel +
som - formaterne.

Der er både onboard 100 Mbps netkort og 54 Mbps trådløs.

Meget glad er jeg også for frontpanelet med firewire, usb-porte,
video/lyd ind og kortlæserne.

Det eneste der falder rigtigt igennem er tastatur og mus der virker
meget billige og plastikagtige - Der har jeg bevaret mine Logitechs.

Kabinettet er solidt og rigtig flot. Men du skal være opmærksom på at
det er meget kompakt midi-tower. Jeg har endnu ikke haft låget af, men
der er formentlig plads til en RAM-stang eller to, en extra HD og et
enkelt PCI kort. Og det er det... Hvis du vil 'lege' med RAID og mange
harddiske er dette definitivt ikke maskinen for dig.

<mlr>

Fra : Ken

Dato : 18-12-03 14:06

OK - lyder forsat som en god maskine. Hvad med digital video ind og TV out
kan den også det?

vh

Ken

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-12-03 14:42

"Ken" <hej@der.du> wrote:

>OK - lyder forsat som en god maskine. Hvad med digital video ind og TV out
>kan den også det?

Jeg har endnu ikke haft et videokamera på den, men digital video-in
sker jo via firewire - Og der har den 4 porte ialt, 2 på fronten og 2
bagpå.

Der medfølger iøvrigt en ganske omfattende softwarepakke fra Cyberlink
til video redigering/afspilning. Bl.a. PowerDirector, PowerProducer og
PowerDVD. Og det er efter min mening fremragende programmer.

Grafikkortet har 2 VGA porte (desværre ikke en DVI), samt video out
både som composite og S-video.

Der er iøvrigt også TV-tuner og radio samt trådløs fjernbetjening.

- - -

Jeg ved ikke om du kan være heldig at finde en Medion på nuværende
tidspunkt - ALDI's computere plejer vist at blive solgt ganske
hurtigt...

<mlr>

Fra : Henning

Dato : 18-12-03 16:43

> [...]

>gerne høre om den er pengene værd!
>Den lyder for som en fin kraftfuld, og ikke mindst støjsvag PC. Men hvad er

Hvor finder du den maskine i dag? Det var vist flere måneder siden,
den var i Aldi?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : KsNa

Dato : 18-12-03 18:28

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 17 Dec 2003 22:26:45 +0100, "Ken" <hej@der.du> wrote:
>

> Hvor finder du den maskine i dag? Det var vist flere måneder siden,
> den var i Aldi?

ALDI i Nørre Alslev på Falster, set idag.

Mvh.
Kim

Fra : SonnyBoy

Dato : 19-12-03 13:22

On Thu, 18 Dec 2003 16:42:54 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Hvor finder du den maskine i dag? Det var vist flere måneder siden,
>den var i Aldi?

Nope, jeg købte en i den lokale Aldi i sidste uge - Og da jeg kiggede
forbi i mandags havde stadig 8-10 stykker stående.

<mlr>

Fra : Ken

Dato : 20-12-03 21:52

Vi har købt vores i dag i ALDI i Bagsværd - den er sgu bare iorden den
computer! Tak for hjælpen til jer alle.

Fra : ha

Dato : 18-12-03 18:36

Er helt enige med de øvrige indlæg. Den er et fund til
prisen.

mvh
ha