Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skandiabanken / Totalkredit - første "issu~
Fra : anders majland

Dato : 17-12-03 19:09

Vi ændrede på vores lån hos totalkredit per 28/11. De afmelder samme dag
afdraget for 30/12/2003 hos betalingsservice. Det er omkring den 20. i
en måned de sender næste måneds opkrævninger, så BS havde altså i
forvejen modtaget besked om den betaling der nu skulle annuleres.

Den 3/12 modtager jeg papirerne fra sydbank som totalkredit samarbejder
med og som jeg har betalt gebyrer til i forbindelse med ændringerne (Og
det er en helt anden historie jeg ikke vil gentage lige nu)

Sammen med papirerne er et girokort til at betale den nye afdrag per
30/12/2003. Den ser jeg dog ikke lige med det samme da den er foldet og
ligger i bunden af A4- konvolutten. Da jeg den så i søndags opdager
girokortet kigger jeg i skandiabanks netbank og ser at den oprindelige
betaling stadig figurerer der. Den kan jeg dog ikke slette da det skulle
være gjort inden den 7. i måneden.

Og så kommer det sjove med samtaler med totalkredit og skandiabanken.

- Totalkredit kan i deres system se at BS er blevet bedt om at annulere
den 28/11.
- Skandiabanken servicemedarbejder kan ligesom mig se at den stadig står
til betaling 30/12/2003. men ikke slette den. Efter at have fået
forklaringen med annuleringen fra totalkredit rådfører han sig med en
kollega og kommer med et tåget svar om at den måske godt kan være
annuleret selvom den fremgår af betalingsoversigten i netbanken. Så han
turde ikke med sikkerhed sige om den ville blive betalt eller ej den
30/12/2003.

Jeg forventer ikke lige at have netadgang den 30/12 så jeg kan ikke selv
nå at se om den bliver trukket eller ej. Derfor er jeg nødt til også
sende girokortet til betaling og så risikere at betale dobbelt.

Totalkredit manden sagden så i anden omgang at de selvfølgelig nok
skulle returnere pengene 2/1/2004 hvis jeg indbetaler for meget
30/12/2003. Men sådan en kvartalsopkrævning er jo ikke ligefrem småpenge

Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : anders majland

Dato : 17-12-03 20:16

> Og så kommer det sjove med samtaler med totalkredit og skandiabanken.

Skandiabanken fik også ovenstående smørre i en email og har nu svaret
:"Vi vil dog gerne yde Jer den service- undtagelsesvist- at undlade at
gennemføre den"

Så de kan jo godt Så ikke mere brok herfra ...

Fra : Jens

Dato : 18-12-03 11:08

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:brqa7a$7kd$1@sunsite.dk...
> [...]

| gennemføre den"

| Så de kan jo godt Så ikke mere brok herfra ...

Godt Anders
Lad så Julefreden sænke sig over det danske land
Vh. Jens

Fra : anders majland

Dato : 18-12-03 11:45

> Lad så Julefreden sænke sig over det danske land

Jul - er der ikke næsten en uge endnu ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk (Der ikke er begyndt at købe gaver
endnu ...)