Update på en syg Mikkel
Fra : Dorthe Koch

Dato : 17-12-03 15:54

Tilbage igen - noooget roligere ! Dyrlægen befalede os ind med det vuns,
Mikkels dårlige hjerte og tidligere virus på nervesystemet taget i
betragtning. Men gudskelov mener han, det er en harmløs virus i
mavsen/tarminfektion. Så han fik en sprøjte, som så skal følges op med 4
dages synolux pillekur samt zoolac. Ingen mad i dag, og så ellers lidt
kogt torsk etc. de næste par dage.

Ja, han havde 39,5 i feber så den var god nok med ikke at kunne komme
til ham. Nu tusser han bare lidt fortumlet rundt mellem alle
kartoffelmelsplamagerne fra nattens strabadser. Lige i dag ville jeg
ønske, jeg havde trægulv i HELE hytten - men ak.....der er stadig
gulvtæppe i et par rum. Men så har jeg også fået "barnets 1. sygedag"
til at gå med at rense tæpper (Hurra for forstående, dyrevenlige chefer!)

Allerede nu mjaver han efter mad, mad og mad, så hvad mon med at give
ham vandet fra noget kogt torsk - også, så han kan få lidt mere væske i
sig - er det strengt taget betegnet som mad ?

Måske nogen husker det kæmpehyr vi har med pillegivning her i huset.
Sidst klarede vi den med smørindpakkede piller, men dyrlægen kom med en
superløsning i dag: Simpelthen at bruge overtrækschokolade på pillerne i
stedet ! Så nu har jeg så stået og lavet Mikkels helt egen julekonfekt !

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 17-12-03 16:48

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> superløsning i dag: Simpelthen at bruge overtrækschokolade på pillerne i
> stedet ! Så nu har jeg så stået og lavet Mikkels helt egen julekonfekt !

Hej Dorthe
uuuh hvor blev jeg nervøs da du skrev at Mikkel var blevet syg igen, men det
lyder gudskelov ikke alvorligt, selv om en syg kat altid er alvorligt,
forstår du havd jeg mener???
Sikke da en sød chef du har, gid alle chefer var så rare.
Held og lykke med den bette Mikkel.

Glade julehilsner
Linda

Fra : Denise

Dato : 17-12-03 17:45

> [...]
> mavsen/tarminfektion. Så han fik en sprøjte, som så skal følges op med 4
> dages synolux pillekur samt zoolac. Ingen mad i dag, og så ellers lidt

Det lyder da lovende, jeg går ud fra at Mikkel ikke fik noget vand i nakken,
når du ikke nævner det. Du kan evt. også starte maven op med noget Hills id
sammen med torsken.

> Allerede nu mjaver han efter mad, mad og mad, så hvad mon med at give
> ham vandet fra noget kogt torsk - også, så han kan få lidt mere væske i
> sig - er det strengt taget betegnet som mad ?

Hmm, hvis det er noget bakterier kan leve af, må det ikke gives, for så
uddør bakterier jo ikke, og så kan det blive svært at komme af med, men man
kan også være heldig at der ikke sker noget. Jeg ved det er meget svært at
lade være med at give noget, når de står der og plager og hyler efter mad,
men prøv og hold det så længe du kan
Og fortsat god bedring med ham.

--
Hilsen Denise