Kan man overføre ubrugt personligt fradrag~
Fra : Henrik J.

Dato : 16-12-03 22:57

Jeg har ikke udnyttet mine fradrag i 2003. Rent faktisk så er der et ubrugt
fradrag på 40.000 kr. Er der nogen der kender et fif så jeg kan overføre
fradraget til det næste skatteår.

--
Henrik J.

Fra : Ulrik

Dato : 17-12-03 00:21

"Henrik J." <no@mail.dk> skrev i en meddelelse news:brnv3k$if9$1@sunsite.dk...
> Jeg har ikke udnyttet mine fradrag i 2003. Rent faktisk så er der et ubrugt
> fradrag på 40.000 kr. Er der nogen der kender et fif så jeg kan overføre
> fradraget til det næste skatteår.

Taler vi om privat eller virksomhed ?

Fra : Henrik J.

Dato : 17-12-03 00:53

> Taler vi om privat eller virksomhed ?

Privat

--
Henrik J.

Fra : Peder Porse

Dato : 17-12-03 22:20

Det kan du ikke, hvis vi taler om alm. lønmodtagerforhold.
pp

Fra : Henrik J.

Dato : 17-12-03 12:50

> [...]
ubrugt
> fradrag på 40.000 kr. Er der nogen der kender et fif så jeg kan overføre

Jeg kommer lige i tanke om at jeg i Penge og Privatøkonomi for et par år
siden læste noget om at udsætte skatten til næste skatteår. Så vidt jeg
husker var det noget med at købe nogle specielle obligationer hvor der
bliver udtrukket en rente den 31. december. Så får man et skattemæssigt en
indtægt i 2003 (kapitalindtægt). Senere skal obligationerne sælges i januar
2004. Her vil man lide et tab idet obligationerne falder i værdi efter at
renten er givet væk. Tabet kan så bruges som fradrag i 2004. Jeg er ikke
helt sikker om jeg husker det rigtigt fra Penge og Privatøkonomi. Det var
vist også noget med pensionsindbetaling med i regnestykket...

Jeg er blot bange for det er lidt for kompliceret for mig. Jeg er ikke en
mand der tjener mange penge og jeg tror tippet jeg nævnte bedst passer til
folk der betaler topskat og har store kapitalidkomst indtægter. Jeg er
heller ikke sikker på at min bank går med til arrangementet.

Hvis der er nogen der kender en lidt mere enkel metode må de endelig sige
til. Det er jo trods alt 40.000 kr. jeg måske kunne spare i 2004...

--
Henrik J.

Fra : Firstname Lastname

Dato : 19-12-03 14:54

Henrik J. wrote:
> Hvis der er nogen der kender en lidt mere enkel metode må de endelig sige
> til. Det er jo trods alt 40.000 kr. jeg måske kunne spare i 2004...
Du kunne gifte dig med din kæreste. Så kan hun bruge dit personfradrag.