Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Firma kantineordning
Fra : Fjollefrans

Dato : 16-12-03 21:31

Hej

En kammerat fortalte mig idag at der findes et minimumsbeløb per måned, for
hvad et firma skal opkræve af de ansatte for at stille denne service til
rådighed.

Nogen der kan hjælpe med noget lovgivning omkring emnet, jeg har ikke kunne
finde de rigtige søgeord at fodre google med.

pft.

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-12-03 21:49

"Fjollefrans" <detteerikkeminmailadresse@yahoo.com> wrote in

> [...]
>
> Nogen der kan hjælpe med noget lovgivning omkring emnet, jeg har ikke
> kunne finde de rigtige søgeord at fodre google med.

DE forløsende søge ord er "katinepriser + skat".
Google fører dig så til:
www.bdo.dk/upload/files/Publikationer/ BDO_Debat/bdo2001-4.pdf

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : D.Hansen

Dato : 17-12-03 09:47

Der har været en sag hvor en virksomhed opkrævede mellem 18,6% og 32% af
indkøbsprisen for råvarerne hos medarbejderne. Dette blev godkendt af Told &
Skat.

Problemet er at lovgivningen fremhæver at prisen som medarbejderen skal
betale ikke må være symbolsk..... Ovenstående afgørelse (SKM 2001.200) har
været med til at finde en linie for hvornår prisen anses for at være
symbolsk....

Læs evt. sagen.

D.Hansen