Hjælp til en 3com Officeconnect router
Fra : Jesper

Dato : 16-12-03 20:32

Hej NG.

Jeg har det problem med min router at jeg ikke kan komme i kontakt med den
på den adresse der hedder 192.168.1.1. Den skriver at min browser ikke
understøtter Java, til trods for at dette er slået til i min browser. Jeg
har brugt både IE 6.0 og Netscape 7.1, men altså uden held. Hvis der nu
sidder en i nærheden af Struer, som har et godt kendskab til hvad der kan
gøres, er han/hun meget velkommen til at komme her hos mig, og hjælpe mig
med mit problem. Jeg har 3 maskiner koblet på routeren, og de kan ikke finde
hinanden selv om de er i samme arbejdsgruppe, og de hver har deres entydige
navn. Jeg har prøvet at køre den netværksopsætning der ligger på maskinerne
(1 kører Win2000 pro - 2 kører XP pro), og den sætter maskineren op til
MSHOME, men jeg kan altså stadig ikke finde de andre på nogen af maskinerne.
Er der nogen der kender til virus i en router, da jeg læste om det på 3com's
HP??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

MVH.

Jesper

Ved direkte svar fjern blokeringen i min email.

Fra : Infinity

Dato : 17-12-03 21:28

er der ikke hjælp at hente på den medfølgende cd-r ???

har selv en off.connect router, men har ikke haft lignende problemos.

Fra : Jesper

Dato : 18-12-03 20:09

Der er masser af hjælp at hente på den medfølgende CD. Problemet er bare jeg
slet ikke kan komme ind i routeren. Jeg får meddelelsen om at min browser
ikke er indstillet korrekt, selv om jeg ved den er det. Så derfor ved jeg
ikke hvad jeg skal gøre nu. Men jeg afventer til mandag, og er der ikke sket
noget inden da, bliver routeren returneret til sælgeren, med krav om en ny.
Jeg har ellers kun gode erfaringer med den, og den har kørt næsten
upåklageligt i den tid jeg har haft den. Den er dog lidt underlig i
opsætningen, for hvis jeg indstiller den til en fast IP (som er det jeg
har!!) kobler den nettet af efter ½ times tid, nåpr den skal opdatere
IP-adressen. Men nu står den til dynamisk IP, og så kører den bare.

Jesper