Hvordan kan det lade sig gøre med TDC og C~
Fra : TexasFlood

Dato : 16-12-03 18:16

Jeg har idag TDC 256/128 ADSL.
Denne hastighed nedlægger TDC tilsyneladende fordi de vil gøre det billigere
ved at udbyde færrere hastigheder.
Således vil min 256/128 linje blive opgraderet til 512/128 for et
ekstrabeløb på 9 kr.(359 kr./mdr)
Hos Cybercity vil jeg kunne få en 1024/128 ADSL forbindelse for den lille
sum af ca 36 kr. ekstra (395 kr /mdr)

- Hvordan kan Cybercity udbyde en hastighed som TDC har nedlagt ??
Er det ikke sådan at Cybercity lejer sig ind på TDC's net ?

Man skulle jo tro at Cubercity ikke kunne udbyde andre hastigheder en den
koncern de lejer sig ind hos.....

TF

Fra : Benjamin

Dato : 16-12-03 18:29

TexasFlood wrote:
> [...]

Jow .. de lejer vel deres kobber. Men båndbredden er vel deres egen.

--

/ Benjamin

Fra : Søren Blom

Dato : 16-12-03 19:01

Cybercity, Tiscali og hvem som ellers udbydere ADSL udover TDC, bruger TDC
kabler, men det er deres eget udstyr der sidder rundt på centralerne, så de
bestemmer helt selv hvad de vil udbyde af hastigheder.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-12-03 19:04

["Followup-To:" header set to dk.edb.internet.udbydere.]
On Tue, 16 Dec 2003 19:01:11 +0100, Søren Blom wrote:

> Cybercity, Tiscali og hvem som ellers udbydere ADSL udover TDC, bruger TDC
> kabler, men det er deres eget udstyr der sidder rundt på centralerne, så de
> bestemmer helt selv hvad de vil udbyde af hastigheder.

CyberCity og Tiscali har egne DSLAM's paa nogen centraler, paa
andre lejer de sig ind paa TDC's DSLAM's, men her kan det vaere at
der tilbydes andre/flere hastigheder til grossist kunder, end til
slutkunder ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Nuller

Dato : 16-12-03 21:08

> [...]
> andre lejer de sig ind paa TDC's DSLAM's, men her kan det vaere at
> der tilbydes andre/flere hastigheder til grossist kunder, end til

Og når ISP'er lejer sig ind hos TDC levere TDC typisk en 2048/512, og lader
hermed ISP'en om slutbrugerens hastighed i deres eget net.

Som en sidebemærkning:
Dette har afsted kommet at kunder der har haft ADSL hos TDC ikke kunne få
hos andre udbydere, da den nye høje hastighed ikke har været fysisk muligt
pga for stor dæmpning.
Derfor vil nogle sikkert kunne nikke genkendende til dette.

Men men... Cybercity har på de fleste større centraler deres eget udstyr.
Og her har TDC intet at gøre med hastigheden, da det kun er kobberet ud til
kunden der er TDC's.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-12-03 10:05

On 2003-12-16, Nuller <nuller@goej.net> wrote:

> Og når ISP'er lejer sig ind hos TDC levere TDC typisk en 2048/512, og lader
> hermed ISP'en om slutbrugerens hastighed i deres eget net.

De andre operatører BESTILLER en 2048/512 - de kan sagtens bestille
mindre forbindelser, men ændringer er så dyre at det er smartest at
bestille den størst mulige forbindelse med det samme, og så shape
længere inde i nettet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Your sister swims out to meet troop ships.

Fra : Intet Navn

Dato : 16-12-03 22:15

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Er det ikke sådan at Cybercity lejer sig ind på TDC's net ?
>
> Man skulle jo tro at Cubercity ikke kunne udbyde andre hastigheder en den

Teknikken bag de forskellige hastigheder og fidusen med evt. at nedlægge
nogle af de mindre populære skal jeg slet ikke gøre mig klog på - men inden
du falder helt i svime over Cybercity's tilbud (ligesom jeg gjorde!), så
være lige opmærksom på at det er en nedsat pris i en fast periode (altså et
tilbud) og IKKE den pris du kan forvente at slippe med for tid og evighed..!

/claus

Fra : TexasFlood

Dato : 17-12-03 00:36

Jeg citerer fra siden
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/index.phtml#pfsa376

"Bestiller du ADSL til kampagnepris, vil du naturligvis kun skulle
betale samme lave pris pr. måned - også efter kampagnen stopper."

Jeg har også spurgt en CC medarbejder om det - de siger det samme.
At prisen er den man vil betale fremover for 1024/128 ADSL.
Det der ligger i tilbuddet er oprettelse til 0 kr i perioden indtil d.
24/12-2003.

TF

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-03 01:20

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> skrev :

>"Bestiller du ADSL til kampagnepris, vil du naturligvis kun skulle
>betale samme lave pris pr. måned - også efter kampagnen stopper."

Men det betyder jo ikke, at prisen aldrig vil stige eller for den
sags skyld, måske falde.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fut: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl, hvor tråden hører hjemme
og svar herpå bringes.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Intet Navn

Dato : 17-12-03 12:08

> [...]
> At prisen er den man vil betale fremover for 1024/128 ADSL.
> Det der ligger i tilbuddet er oprettelse til 0 kr i perioden indtil d.

Jamen så må vi jo håbe at reklamen taler sandt - og ikke samme firmas side
om priserne på de forskellige typer forbindelser?! På siden "Priser og
produkter"
(http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/index.pht
ml) fremgår det nemlig helt tydeligt, at der er tale om et tilbud (og den
slags er jo pr. definition tidsbegrænsede!) og at normalprisen er noget i
nærheden af 200,- højere pr. måned...

Sidder lige og lurer på, om de kunne finde på at være så ubehagelige at
skelne mellem "kampagne" (altså den tid hvor de reklamerer for tilbuddet) og
"tilbud" (en fastsat og lidt længere periode med lavere pris)?! Hvad ville
deres 'gamle' kunder mon tænke om at naboen får samme produkt for 2/3 af
prisen? Det lugter sgu' lidt for meget af TDC... :-/

- Meeeget mærkeligt det hele..!

/claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-12-03 22:45

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> skrev i en meddelelse
> fremgår det nemlig helt tydeligt, at der er tale om et tilbud (og den
> slags er jo pr. definition tidsbegrænsede!)

Hvilken definition?

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 00:16

> Hvad ville deres 'gamle' kunder mon tænke om at naboen får samme produkt for 2/3 af
> prisen? Det lugter sgu' lidt for meget af TDC... :-/

Som om at TDC's kunder har to forskellige priser??

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Intet Navn

Dato : 18-12-03 23:47

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote in message

> Som om at TDC's kunder har to forskellige priser??

I hvert fald betaler jeg næsten tre gange så meget for min kabel-tv pakke
som dem der bor mindre end 50m væk fra mig og får fuldstændig den samme
pakke. De er selvfølgelig med i en antenneforening, hvilket jeg ikke er -
men det er jo ikke det samme som at TDC ikke har en temmelig væsentlig grad
af pris-differentiering eller hva'?!

/claus

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 19-12-03 00:01

Intet Navn wrote:
> [...]
> men det er jo ikke det samme som at TDC ikke har en temmelig væsentlig grad

My foul. Jeg mente TDC Totalløsninger. De andre divisioner ved jeg meget
lidt om.

ADSL-kunderne betaler EN pris. Der kan så være nogen med
Medarbejderbredbånd og nogen med en privat. Men det er en helt anden snak.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 19-12-03 21:08

Jan G. Nielsen wrote:

> ADSL-kunderne betaler EN pris. Der kan så være nogen med
> Medarbejderbredbånd og nogen med en privat. Men det er en helt anden snak.

Faktisk med de nye Priser fra ADSL Priser fra TDC er der faktisk i
perioden 1/1-2004 til 1/7-2004 tale om 2 forskelige priser. En pris for
Eksisterne kunder samt en lille smule højere pris (ca 10-20 kr om
Måneden) for nye kunder.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 20-12-03 18:11

Nicki Brøchner Nielsen wrote:

> [...]
> perioden 1/1-2004 til 1/7-2004 tale om 2 forskelige priser. En pris for
> Eksisterne kunder samt en lille smule højere pris (ca 10-20 kr om

Jo, men det er der en juridisk grund til. Det CC gør er at sætte
priserne forskelligt på kunder med ens hastigheder, PERMANENT. Det synes
jeg ikke er særlig kundevenligt.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 19-12-03 21:06

Intet Navn wrote:
> De er selvfølgelig med i en antenneforening, hvilket jeg ikke er -

Jammen så er der også tale om to forskelige selvskaber ?! - Det er jo
det samme som at brokke sig over at Fynboerne Kører billigere i Bus end
jeg gør som bor i Århus ?!

Fra : Intet Navn

Dato : 20-12-03 13:02

"Nicki Brøchner Nielsen" <thedream@myplace.dk> wrote in message

> Jammen så er der også tale om to forskelige selvskaber ?! - Det er jo
> det samme som at brokke sig over at Fynboerne Kører billigere i Bus end
> jeg gør som bor i Århus ?!

Sikke da noget snik-snak! Jan G. Nielsen's skrev "Som om at TDC's kunder har
to forskellige priser??" - og jeg gav ham et helt tydeligt eksempel på at
TDC faktisk har nogle ganske voldsomme prisforskelle (altså ét produkt der
leveres til to kunder til endog meget forskellige priser.) Det har sgu' da
ikke det ringeste at gøre med billet-priser forskellige steder i landet??!

/claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-03 13:08

> [...]
> ikke det ringeste at gøre med billet-priser forskellige steder i landet??!

Forskellige produkter har selvklart forskellige priser

Fra : Intet Navn

Dato : 20-12-03 13:55

> Forskellige produkter har selvklart forskellige priser

Hvad sker der med jer i den her gruppe?! Er I 'læse-udfordrede' eller hvad?
Jeg har da ikke skrevet noget som helst om at forskellige produkter har
forskellige priser! - Og hvis du insisterer på den slags pedanteri, så synes
jeg iøvrigt at du burde ændre "har" til "kan have", da to forskellige
produkter jo sagtens kan have den samme pris.

Min påstand gik på at TDC sælger det samme produkt til differentierede
priser (altså én pris til en kundegruppe - og en anden pris til en anden
kundegruppe), hvortil Jan G. Nielsen svarede at han snakkede om "TDC
Totalløsninger" (som du jo helt tydeligt også repræsenterer) - og altså ikke
TDC generelt. Ellers har den generelle holdning fra jer i TDC-kliken jo helt
tydeligt været at det i hvert fald ikke passer hvad jeg siger...

19-12-2003 21:08 ligger der et indlæg fra Nicki Brøchner Nielsen (som sjovt
nok også har "TDC Totalloesninger" stående som "Organization" i sin header!)
og den synes jo faktisk at antyde at TDC rent faktisk leverer præcis den
samme ADSL-løsning til forskellige forbrugere - og til forskellige priser
(altså én vare, forskellige forbrugere, differentierede priser); så måske er
det på tide at alle jer fra "TDC Totalloesninger" lige får styr på fakta om
TDC's prissætnings-politik inden I kaster jer over kunder der undrer sig
over den?

/claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-03 14:01

> [...]
> Min påstand gik på at TDC sælger det samme produkt til differentierede
> priser (altså én pris til en kundegruppe - og en anden pris til en anden

Dit eksempel:
[...]

er ihvertfald elendigt. Selvfølgelig betaler en antenneforening ikke det
samme som en slutkunde. Ansvarsfordelingen er jo også en anden.

> 19-12-2003 21:08 ligger der et indlæg fra Nicki Brøchner Nielsen (som
sjovt
> nok også har "TDC Totalloesninger" stående som "Organization" i sin
header!)

Det har alle der poster på TDC's newsserver, så jeg ved ikke hvor meget
konspirationsteori du skal bygge på den observation-

> og den synes jo faktisk at antyde at TDC rent faktisk leverer præcis den
> samme ADSL-løsning til forskellige forbrugere - og til forskellige priser

Jeg siger ikke at det ikke sker, jeg siger bare at dit tidligere eksempel
var elendigt.

> [...]
om
> TDC's prissætnings-politik inden I kaster jer over kunder der undrer sig

Jeg kastede mig over et eksempel som du ikke havde gennemtænkt. Jeg kan
sagtens være enig med dig og alligevel mene at dine argumenter skal være i
orden.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-03 14:09

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev :

>Det har alle der poster på TDC's newsserver, så jeg ved ikke hvor meget
>konspirationsteori du skal bygge på den observation-

Som man let selv kan ændre, det står ikke i mine headers f.eks.
--
Knud

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 20-12-03 18:20

Intet Navn wrote:

> [...]
> TDC generelt. Ellers har den generelle holdning fra jer i TDC-kliken jo helt
> tydeligt været at det i hvert fald ikke passer hvad jeg siger...

Nu er der for det første ikke nogen TDC-klike.
For det andet repræsenterer jeg (og Martin for den sags skyld (bedømt ud
fra hans signatur)) ikke nogen som helst andre end os selv i en
nyhedsgruppe. TDC svarer ikke officielt i en nyhedsgruppe (mig bekendt).

> [...]
> samme ADSL-løsning til forskellige forbrugere - og til forskellige priser
> (altså én vare, forskellige forbrugere, differentierede priser);

....og det er der en meget klar JURIDISK grund til. Det har MINUS at gøre
med differentiering.

> så måske er det på tide at alle jer fra "TDC Totalloesninger" lige får styr på fakta om
> TDC's prissætnings-politik inden I kaster jer over kunder der undrer sig
> over den?

Eller at du får styr på hvorfor der indtil den 01/07-2004 rent faktisk
KAN være forskel på to kunder med samme abbo ved TDC?

For at tage dit eksempel omkring boligforeninger op igen. Hvis en
boligforening køber signal fra en antenneudbyder til f.eks 500 lejemål,
så får de da naturligvis en rabatordning. Det er da helt normal
pris-politik. Hvad er det ved det du ikke forstår? Så vidt jeg er
orienteret er mængde-rabat ikke en TDC-opfindelse?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 20-12-03 18:13

Nicki Brøchner Nielsen wrote:

> Jammen så er der også tale om to forskelige selvskaber ?! - Det er jo
> det samme som at brokke sig over at Fynboerne Kører billigere i Bus end
> jeg gør som bor i Århus ?!

Nej ikke helt. De der er i en antenneforening køber jo stadig signalet
hos TDC (eller Telia).

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 21-12-03 23:49

Jan G. Nielsen wrote:

> Nej ikke helt. De der er i en antenneforening køber jo stadig signalet
> hos TDC (eller Telia).

Ja, nu så jeg det også fra slutbrugeren. For den typiske slutbruger er
antenneforeningen jo udbyderen af TV-singalet.

Fra : Kanga

Dato : 18-12-03 21:04

On Thu, 18 Dec 2003 00:15:56 +0100, "Jan G. Nielsen" <no@mail.net>
wrote:

>Som om at TDC's kunder har to forskellige priser??

Der er en lille ting til..

FORBRUG!

IP-trafik som Transit er en dyr- hvis ikke DEN dyreste- post på
budgettet for en internetudbyder.

Jeg gætter på at CC kigger på forbrugsstatistik før de frivilligt
opgraderer nogen(?)

Hvis du kører Kazaa eller -endnu værre Gnutella- hele dagen genererer
du en masse trafik, og jeg antager at man så IKKE er en oplagt
kandidat til en frivillig (fra CC's side) opgradering, da P2P bare
suger mere båndbredde jo mere du har.

Jeg bruger kun meget begrænset P2P, og sidste gang der var priskrig
for ca 2 måneder sid fik jeg min 1024/256 til 595,-/måned gratis
opgraderet til 1024/512. Det stemmer fint overens med at min upstream
er så lidt belastet.

I dag lå der så et brev fra CC som fortalte at jeg var blevet
opgraderet igen, denne gang til 2048/512, stadig til samme pris, 595Kr
pr måned

Jeg tror/antager at forbrug må være en væsentlig del af årsagen, da
jeg i den senere tid kun har brugt min linie ret lidt. Husk, hvis
forbruget er det samme er det gratis for CC at opgradere mig,
omskifteren på centralen koster det samme, uanset hvilken position den
står i! *G*

I brevet står der at jeg "fremover" har den nye hastighed til samme
pris, så jeg antager ikke at det er midlertidigt..

Har nogen andre erfaringer??

TAK, CyberCity!

mvh Jens

--
Address is fake, don't bother..

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 18-12-03 21:32

> [...]
> forbruget er det samme er det gratis for CC at opgradere mig,
> omskifteren på centralen koster det samme, uanset hvilken position den

Men alene det at du ikke VED, men kun "tror/antager" at forbrug er
årsagen til deres opgradering, kan da som forbruger ikke være
betryggende? Hvad nu hvis der sidder nogen CC-kunder der heller ikke
forbruger særlig meget, men som IKKE bliver opgraderet? Er det så
retfærdigt at du er blevet det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-03 20:12

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev i en meddelelse
> Hvad nu hvis der sidder nogen CC-kunder der heller ikke
> forbruger særlig meget, men som IKKE bliver opgraderet? Er det så
> retfærdigt at du er blevet det?

Retfærdigt? Mener du ikke at firmaer må differentiere sine priser?

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 20-12-03 18:09

Martin Højriis Kristensen wrote:
> [...]
> retfærdigt at du er blevet det?

> Retfærdigt? Mener du ikke at firmaer må differentiere sine priser?

Set fra en forbrugers synspunkt (den "tabende" part) kan det da ikke
være særlig sjovt.

....og jo, man "må" godt, men det er ikke særlig kundevenligt. Synes jeg.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Nicolai

Dato : 18-12-03 09:00

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> wrote in message

> [...]
> deres 'gamle' kunder mon tænke om at naboen får samme produkt for 2/3 af
> prisen? Det lugter sgu' lidt for meget af TDC... :-/

Nej, jeg tror du fokuserer forkert på "tilbudet". Tilbudet lyder at du inden
en dato, kan tilmelde dig til en linie til en fast billig pris, dog bortset
fra alm. reguleringer. Efter denne dato, kan du ikke tilmelde dig mere. Det
er det, tilbudet gælder. Ikke hvor lang periode du har den billige pris.

Nøjagtig samme spørgsmål var oppe omkring Tele2's priser, om de også "bare"
steg når kampagnen var ovre og det gør de altså ikke.

Hvis de gjorde som du forstår det, så skulle perioden jo fremgå tydeligt, da
den jo så ville være en del af tilbudet.

> /claus

Nic