Remote styring af PC via LAN - tv-in spørg~
Fra : CNS

Dato : 16-12-03 17:14

hej,

Jeg har en plan... Jeg har et grafikkort i min stationære computer (xp1700+)
med svhs-in, som jeg har tænkt på at bruge som HD-optager. Mit problem er
bare at jeg ikke har særlig god plads til både at have skærm, tastatur, mus,
osv. sat til, ved siden af mit fjernsyn, derfor vil jeg gerne have mulighed
for at styre "dyret" via remote PC'ing ... det har sådan set også virket
fint so far - har tidligere brugt XP's indbyggede remote software, men er
netop skiftet til VNC. Kan det lade sig gøre at se på den bærbare, hvad der
vises på tv-skærmen? Jeg forventer ikke det kan køre 100% glidende, men i
det mindste så jeg kan se hvad der foregår ... mit setup er:

TV/Video via scart > Stationær PC (XP 1700+ / SVHS IN) > 100mbit > WLAN
Router > 54mbit > laptop

- er der nogen mulighed for at dette vil kunne lade sig gøre? Nogle andre
forslag til remote-styrings programmer jeg skulle afprøve?

mvh
Christian