Delete en record??
Fra : CaPoNE

Dato : 16-12-03 17:01

Hey - har læst jeres glimrende tutorial og har faktisk fået et
fint nyheds system op med admin funktion og det hele tak for det.
Men er lige faldet over en funktion "Delete en record" hvordan
gør jeg det? I forslår at det skal gøres sådan:
strSQL = "Delete from personer where Id = 64"
oConn.Execute(strSQL)

Men jeg vil gerne have at det skal komme fra en form, hvordan gør
jeg det?

På forhånd tak for hjælp!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-12-03 17:16

On Tue, 16 Dec 2003 16:01:29 +0000 (UTC), CaPoNE
<capone_mh@hotmail.com> wrote:

>Hey - har læst jeres glimrende tutorial

Hej,
"jeres" er formentlig tutorial'en på html.dk, hvis man skal dømme
efter din signatur. Og den er ganske rigtigt ganske glimrende.

Men der hvor du skriver er ikke på et "internt" forum på html.dk, men
på Usenet - et internationalt system af nyhedsgrupper, hvor kun en
(meget) lille del har nogen som helst idé om, hvad html.dk er.
- Bare så du ved, hvor du er henne.

>og har faktisk fået et
>fint nyheds system op med admin funktion og det hele tak for det.

Tillykke!

>Men er lige faldet over en funktion "Delete en record" hvordan
>gør jeg det? I forslår at det skal gøres sådan:
>strSQL = "Delete from personer where Id = 64"
>oConn.Execute(strSQL)

Afhængigt af hvilken database du bruger, ser det rigtigt ud.

>Men jeg vil gerne have at det skal komme fra en form, hvordan gør
>jeg det?

Den værdi du skal hente fra din formular er nok dit ID (altså her:
64).
Så du laver en formular, som indeholder værdien 64, henter værdien
med:
myDeleteValue = Request.Form("myvalue")

og laver Sql'en med:
strSQL = "Delete from personer where Id = " & myDeleteValue

Det er dog en god idé at lave noget validering, som sikrer, at ikke
alle kan slette vilkårligt ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-12-03 17:24

On Tue, 16 Dec 2003 17:15:41 +0100, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>Men der hvor du skriver er ikke på et "internt" forum på html.dk, men
>på Usenet - et internationalt system af nyhedsgrupper, hvor kun en
>(meget) lille del har nogen som helst idé om, hvad html.dk er.

Jeg glemte lige denne link:
<url: http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-12-03 17:38

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Det er dog en god idé at lave noget validering, som sikrer, at ikke
> alle kan slette vilkårligt ...

Dette kan sikkert gøres på flere måder. Jeg har en includefil der
kontrollerer om man er logget ind før der udføres en handling, men jeg vil
gerne høre om andres måder at gøre det samme på.
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-03 22:42

Christian M. Nielsen skrev:

> Dette kan sikkert gøres på flere måder. Jeg har en includefil
> der kontrollerer om man er logget ind før der udføres en
> handling, men jeg vil gerne høre om andres måder at gøre det
> samme på.

Her er et par tanker om validering:
   <http://asp-faq.dk/article/?id=95>
--