Omsætning fra computernavn til IP
Fra : Jakob Larsen

Dato : 16-12-03 13:43

Hejsa

Jeg har mig et almindeligt 100 Mbit netværk af nogle computere som samles i
en switch, koblet til et adsl modem. Alle maskiner kører Windows XP. Der er
pludselig kommet et problem mellem to maskiner med at de ikke kan få fat på
hinanden. Jeg kan godt pinge mellem dem, det er når man søger på
computernavnet (eller hvad det nu hedder) det ikke virker.

Jeg har også forsøgt "net view" og det virker ligeledes kun på IP-adressen,
og her kommer computeren med en fin liste over hvad der er delt. Jeg har
prøvet at ændre navnene på begge computere i tilfælde af at der var én eller
anden lookup tabel, der ved en fejl ikke blev automatisk opdateret hvis IP
adressen ændrer sig, men det har heller ikke virket. Jeg ved forresten, at
det kun er den ene af computerne der er noget galt med, da den anden
kommunikerer fint med resten computere på netværket.

Nogen gode ideer til hvad jeg skal gøre?

Mvh
Jakob

Fra : SonnyBoy

Dato : 16-12-03 14:55

On Tue, 16 Dec 2003 13:43:29 +0100, "Jakob Larsen"
<jkrogh@hotmail.com> wrote:

>Nogen gode ideer til hvad jeg skal gøre?

Hva' med arbejdsgruppen - Maskinerne skal være i samme arbejdsgruppe
for at kunne 'se' hinanden ?

Check også TCP/IP protokollens indstillinger, Jeg mener du skal ha' et
flueben i 'NetBios via TCP/IP'....

<mlr>

Fra : Jakob Larsen

Dato : 16-12-03 22:30

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> wrote in message

> Hva' med arbejdsgruppen - Maskinerne skal være i samme arbejdsgruppe
> for at kunne 'se' hinanden ?

De har samme arbejdsgruppe.

> Check også TCP/IP protokollens indstillinger, Jeg mener du skal ha' et
> flueben i 'NetBios via TCP/IP'....

Har afprøvet det, men det virker ikke. De andre computere virker jo også
uden at jeg har ændret på instillingen for NetBios.

Men tak for forslagene.
Mvh
Jakob

Fra : Jakob Larsen

Dato : 16-12-03 22:32

Det skal forresten også nævnes at firewalls og deslige er blevet lagt ned
før test.
Jakob