Wireless Network...
Fra : Jorgen Dalby

Dato : 16-12-03 13:02

Hej,

jeg sidder faaaast...

Jeg har et ADSL modem, hvor jeg har tilsluttet en ADSL router som også
fungerer som DHCP.

I min ADSL router har jeg 4 klienter + en wireless AP (3 com 2000).. Jeg kan
godt accesse min wireless router fra klienterne, så den har hul igennem til
routeren.

På min bærbare har jeg et wireless netkort, som sagtens kan fange mit AP.
Radioforbindelsen er excellent, men jeg kan f.eks ikke pinge min AP eller
fange netværket når jeg scanner.

Mit wireless AP har jeg slået DHCP server fra på....(måske en fejl, men min
klient har ialtfald et ip nummer indenfor min ADSL routers interval)

Det må være noget sikkerhed - jeg kan bare ikke gennemskue hvad...

Nogen ideer ?!?!

- jorgen

Fra : Jorgen Dalby

Dato : 16-12-03 14:24

hvis andre tilfældigvis skulle have problemer med dette og har et indbygget
Dell Truemobile wireless kort. Så er løsningen simpel.

Download et patch fra Dell's hjemmeside...