Hvad koster en labrador?
Fra : Keld Nygaard

Dato : 16-12-03 10:37

Hej NG

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og i annoncer, for at finde ud af hvad
en Labradorhvalp koster.
Det skal være en sort han - ikke nødvendigvis race ren.

Hvad skal man forvente af sådan en koster - og hvad skal man forvente at den
har af undersøgelser / vaccinationer?

/Nygaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 12:00

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal være en sort han - ikke nødvendigvis race ren.
>
> Hvad skal man forvente af sådan en koster - og hvad skal man forvente at

En Labrador med stamtavle koster ca. 6-8000 kr.
Vores labrador, ægte men uden stamtavle kostede 900 kr.
Derudover ca. 1000 - 1200 kr. for vaccine x 2, chipmærkning, ormekur og
loppekur.
En hund med stamtavle er som regel også chippet eller tatoveret og har fået
ormekur.
Jeg er ikke helt sikker med vaccination på hunde med stamtavle. De plejede,
at have fået den første vaccine, men nu bliver hundene jo først vaccineret
som 12 og 16 uger, i stedet for 8 og 12 uger ?

Hvis du ikke har hund i forvejen, går der også nemt 1000 kr. til foder og
udstyr.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rasmus

Dato : 16-12-03 20:54

> [...]
> Det skal være en sort han - ikke nødvendigvis race ren.
>
> Hvad skal man forvente af sådan en koster - og hvad skal man forvente at

Vi gav for ca 6 år siden, 1500,- for en 75% labrador/ 25% flatcoated. Hun
har ikke stamtavle, man var vist nok vaccineret, og havde fået ormekur. Hun
kan ses her : http://www.rwo.frac.dk/Hunde.htm. Og husk nu : Det er ikke
stamtavlen, som gør en god hund. Det er ejeren og hans valg af opdragelse !!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-03 08:40

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> stamtavlen, som gør en god hund. Det er ejeren og hans valg af opdragelse
!!

Det er rigtigt, men stamtavlen giver nogle fordele:
- sikkerhed for hvordan hunden kommer til at se ud (størrelse etc.)
- mulighed for at se om der er gode brugslinier eller hvad man nu leder
efter
- mulighed for at se HD / AA status.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Keld Nygaard

Dato : 17-12-03 17:15

> [...]
> stamtavlen, som gør en god hund. Det er ejeren og hans valg af opdragelse

Det er vist samme prisleje man ligger i idag. Tak for jeres svar.

/Nygaard