Konvertering af datatyper
Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 16-12-03 09:36

Hej

Jeg har et varchar-felt, som i de fleste tilfælde indeholder et tal. Findes
der en funktion, som returnerer en nummerisk værdi udfra et tekst input,
a-la VB's VAL ?

Det skal bruge til at lave nummerisk sortering med.

Med venlig hilsen

Anders

Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 16-12-03 09:39

Øh, jeg kører MSSQL.

Sorry,
/Anders

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-12-03 09:44

> [...]

> a-la VB's VAL ?
>
> Det skal bruge til at lave nummerisk sortering med.

Hvis det er MSSQL så kan du bruge Cast eller Convert
Alternativt kan du lave foranstillede nuller nå du gemmer dine data

- Peter