Mailform problemer.
Fra : Steffen Holm

Dato : 15-12-03 22:45

Hej NG.

Jeg har problem med en mailform på min side. Der kommer følgende
fejl på hjemmesiden hvor formen er:

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25,
verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in
e:\htdocs\skibumsen\new\kontakt.php on line 47

Nogen der ved havd der skal gøres?

Siden der laver problemet er:

http://steffenholm.dyndns.dk/skibumsen/new/kontakt.php

På forhånd tak for hjælpen.
--
Steffen Holm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-12-03 07:22

Steffen Holm skrev:

>Jeg har problem med en mailform på min side. Der kommer følgende
>fejl på hjemmesiden hvor formen er:

Prøv at udskrive alle mail()'s parametre før afsendelse.

Prøv at sende en simpel mail:

   mail("din_email@adresse", "tester", "dette er en test");

Prøv at følge tråden:

   php mail sender (lignende JMail)

--
Bertel

Fra : Steffen Holm

Dato : 16-12-03 14:32

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev:

> Prøv at udskrive alle mail()'s parametre før afsendelse.

Hvordan gør man det?

> Prøv at sende en simpel mail:
>
> mail("din_email@adresse", "tester", "dette er en test");

Virker ikke. Får følgende fejl i browseren:

Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25,
verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in
e:\htdocs\skibumsen\kontakt.php on line 47

> Prøv at følge tråden:
>
> php mail sender (lignende JMail)

Ingen af løsningsforslagene i den tråd virker...

Tak for svaret - forhåbentlig er der nogen der kender løsningen???

--
Steffen Holm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-03 14:37

On Tue, 16 Dec 2003 14:31:34 +0100, "Steffen Holm"
<mail@*nospam*skibumsen.dk> wrote:

>Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25,
>verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in
>e:\htdocs\skibumsen\kontakt.php on line 47

Som der står: mail()-funktionen kan ikke forbinde til en mailserver på
"localhost" (det er din egen maskine). Undersøg indstillingen "SMTP"
og "smtp_port" i din php.ini-fil. Du kan også bruge ini_set() for at
angive en smtp-server i dit script.

PHPs mail-funktion skal (under Windows) vide, hvor den skal sende
mails videre hen. Med andre ord, den mangler informationer om en
udgående mailserver. Er du koblet op hos Tiscali, kan du prøve med
"smtp.tiscali.dk". Men ellers, så læs fejlbeskrivelsen igen.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jamen (og ikke jammen)

Fra : Steffen Holm

Dato : 16-12-03 14:45

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote:

> Undersøg indstillingen "SMTP"
> og "smtp_port" i din php.ini-fil. Du kan også bruge ini_set() for at
> angive en smtp-server i dit script.

I min php.ini fil står følgende, som jeg troede var nok, men det er det
sandsynligvis ikke?

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP= smtp.mail.dk ; for Win32 only

; For Win32 only.
sendmail_from= mail@skibumsen.dk ; for Win32 only

; For Unix only. You may supply arguments as well (default:
"sendmail -t -i").
;sendmail_path=

> Er du koblet op hos Tiscali, kan du prøve med
> "smtp.tiscali.dk". Men ellers, så læs fejlbeskrivelsen igen.

Serveren står ikke på min adresse, men er koblet op hos TDC, derfor burde
adrsen da være "smtp.mail.dk" eller hvad?

Som jeg kan se er alt rigtigt i filen...

Tak for svaret, der desværre ikke gjorde mig klogere :)

--
Steffen Holm

Fra : zigma.dk

Dato : 16-12-03 16:12

Steffen Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> adrsen da være "smtp.mail.dk" eller hvad?
>
> Som jeg kan se er alt rigtigt i filen...
>
> Tak for svaret, der desværre ikke gjorde mig klogere :)

Jo, hvis serveren står hos TDC skal adressen være smtp.mail.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-03 17:11

On Tue, 16 Dec 2003 14:44:46 +0100, "Steffen Holm"
<mail@*nospam*skibumsen.dk> wrote:

>I min php.ini fil står følgende, som jeg troede var nok, men det er det
>sandsynligvis ikke?

Det burde også være nok. Hvor ligger din php.ini-fil?

(sidste spørgsmål er måske et hint :)

Fra : Steffen Holm

Dato : 16-12-03 19:40

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote:

> Det burde også være nok. Hvor ligger din php.ini-fil?
>
> (sidste spørgsmål er måske et hint :)

Det ligger i roden af apache, og andet php der kører på serveren kører fint,
bare ikke min mail form.

Det er også det der undrer mig mest, for vist intet php virkede, så var
fejlen jo nok rimelig tydelig...
--
Steffen Holm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-03 19:54

On Tue, 16 Dec 2003 19:40:29 +0100, "Steffen Holm"
<mail@*nospam*skibumsen.dk> wrote:

>Det ligger i roden af apache, og andet php der kører på serveren kører fint,
>bare ikke min mail form.

Prøv at flytte den over i dit Windows-katalog.

Alternativt kan du, som nævnt, også bruge ini_set() for at
angive en smtp-server direkte i dit script.

>Det er også det der undrer mig mest, for vist intet php virkede, så var
>fejlen jo nok rimelig tydelig...

Nej, uden nogen php.ini vil PHP stadigvæk virke uden problemer, med
default-indstillinger.

Fra : Steffen Holm

Dato : 16-12-03 20:08

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote:

> Prøv at flytte den over i dit Windows-katalog.
>
> Alternativt kan du, som nævnt, også bruge ini_set() for at
> angive en smtp-server direkte i dit script.

Først mange tak for hjælpen - det må være lastende med en så uvidende
person, som jeg er når emnet er php - hurra for copy and paste...

Hvordan skal ini-set() implementeres i koden? (læs hvad f... skal jeg gøre
:)

> Nej, uden nogen php.ini vil PHP stadigvæk virke uden problemer, med
> default-indstillinger.

Jeg er håbløst bagud...

Endnu engang tak.

--
Steffen Holm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-12-03 20:10

On Tue, 16 Dec 2003 20:07:45 +0100, "Steffen Holm"
<mail@*nospam*skibumsen.dk> wrote:

>Hvordan skal ini-set() implementeres i koden? (læs hvad f... skal jeg gøre

Prøv at tilføje i begyndelsen af din kode (eller i hvert fald før
scriptet når til mail-funktionen i din kode).

ini_set("SMTP","smtp.mail.dk");

Prøvede du at flytte php.ini? Husk, at hvis du kører PHP som modul, så
skal Apache reloades, når du foretager ændringer i php.ini. Indtil da
bliver ændringerne ikke opfattet.

Fra : Steffen Holm

Dato : 16-12-03 20:18

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote:

> Prøv at tilføje i begyndelsen af din kode (eller i hvert fald før
> scriptet når til mail-funktionen i din kode).
>
> ini_set("SMTP","smtp.mail.dk");

Nu virker det endelig.

Mange tak for hjælpen.

God jul, godt nytår osv..