Ram til ECS K7S5A
Fra : Henrik Sahl

Dato : 15-12-03 22:05

Hej

Jeg har ikke kigget på ram siden der var noget der hed 100mhz og 133mhz, men
nu vil jeg have nogle DDR-ram på mit ESC K7S5A og så er mit spørgsmål; Hvad
kan der max. sidde i ?

Er det PC2100, PC2700 eller ?

Jeg kan se at PC2100 er 266mhz, som der vist også står på ECS's webside kan
det sættes i, men jeg har læst at folk kan køre med PC2700 (333mhz) på MB'et

Og hvordan hænger de tal sammen med den hastighed jeg sætter i Bios, med
mine PC133 ram kører jeg pt. 147fsb men jeg mener ikke lige den går op til
266 eller 333 for den sags skyld.

Er der en der lige kan sætte mig ind i det hersens nymoderne teknik ?

Mvh
Henrik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-03 22:27

In article <brl7nc$2mim$1@news.cybercity.dk>, sahl@DET-HER-SKAL-
VÆKsnaps.dk says...
> mine PC133 ram kører jeg pt. 147fsb men jeg mener ikke lige den går op til
> 266 eller 333 for den sags skyld.

For 266 skal BIOS sættes til 133. DDR trigges på både forkant og
bagkant af clock-signalet, hvilket giver 266 mio. tilgange pr. sekund,
ved 133 MHz.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-12-03 09:59

In news:MPG.1a4845753f9fda2c989762@dtext.news.tele.dk ,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> typed:
> [...]
>
> For 266 skal BIOS sættes til 133. DDR trigges på både forkant og
> bagkant af clock-signalet, hvilket giver 266 mio. tilgange pr. sekund,

Så det korte af det lange er, at det kører PC2100 uden OC :)

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-03 18:33

In article <3fdec960$0$25796$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
usenet@mandril.invalid says...
> Så det korte af det lange er, at det kører PC2100 uden OC :)

Ja.

Fra : Jerry og Pia

Dato : 16-12-03 11:46

jeg vil anbefale dig at købe pc2700 ram og clocked det ned til pc2100, med
god mulighed for cas2.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 16-12-03 21:30

"Jerry og Pia" <jerry-pia@tele2adsl.dk> wrote in message
> jeg vil anbefale dig at købe pc2700 ram og clocked det ned til pc2100, med
> god mulighed for cas2.

De er hermed bestilt

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Sahl

Dato : 17-12-03 13:43

"Henrik Sahl" <sahl@DET-HER-SKAL-VÆKsnaps.dk> wrote in message

> "Jerry og Pia" <jerry-pia@tele2adsl.dk> wrote in message
> >
> De er hermed bestilt

Ok, det blev så PC3200 da de kostede det samme.

Hvis jeg så skal udnytte min cpu og min ram til det de er beregnet til, skal
cpu så ikke sættes til 133 og ram'ne til 200 fsb ?

Mvh
Henrik Sahl