sejlads til Goteborg
Fra : Kai Mårsted

Dato : 15-12-03 20:17

Jeg planlægger at holde ferie i Gota Kanalen, men er meget i tvivl om
hvordan turen derop fra København skal planlægges.
Er der nogen der kan give gode råd med hensyn til dette vil det være en stor
hjælp.
Vi sejler i en 25" motorbåd, ca.6 knob og vil helst sejle når der er lyst.

Hilsen Kai

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-12-03 20:34

"Kai Mårsted" <kem@ishoejby.invalid> skrev i en meddelelse
> Vi sejler i en 25" motorbåd, ca.6 knob og vil helst sejle når der er lyst.

<fnis>

Den var ikke stor - er det en modelbåd? (mon ikke du mente 25'?)

(undskyld - trangen kom over mig)

Tine

Fra : Carsten Holck

Dato : 15-12-03 20:36

Tine Andersen wrote:
> "Kai Mårsted" <kem@ishoejby.invalid> skrev i en meddelelse
>
> <fnis>
>
> Den var ikke stor - er det en modelbåd? (mon ikke du mente 25'?)

Når en fod er 12 tommer hvor lang er så en næse ?

> (undskyld - trangen kom over mig)

OK, jeg kunne heller holde mig

/carsten

Fra : Ole Axelsen

Dato : 15-12-03 21:15

"Kai Mårsted" <kem@ishoejby.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg planlægger at holde ferie i Gota Kanalen, men er meget i tvivl om

> Vi sejler i en 25" motorbåd, ca.6 knob og vil helst sejle når der er lyst.

Og det skal da vist også være ret stille vejr Jeg turde i hvert fald ikke
sejle til Sverige i en 25 tommer båd.

Undskyld. Jeg kunne ikke dy mig.

Oel Axelsen.

Fra : Anders Lassen

Dato : 16-12-03 23:22

Nå, men du fortjener vel et "rigtigt" svar osse...

Vi sejlede (for første gang) til Göteborg fra Helsingør sidste sommer. Hvis
vejret bliver blot tilnærmelsesvis så godt som sidste sommer kan I vente jer
en stor oplevelse.

Vores marchfart er noget højere (18-20 knob) - så der vil givet være
forskel. Hvis det er første gang I skal så langt væk så tag det med ro. Stop
et par hyggelige steder undervejs. Fx Hallands Väderø (naturhavn) eller
Grötvik (ved Halmstad). Længere oppe fx. i Trasløvsläge eller Glommen.
Lerkil er også en OK mellemstation.

Den samlede distance er 120 sømil fra Helsingør hvilket jo betyder cirka 20
timers sejlads. Så tag fx afsted efter arbejde ved 17-tiden og sejl til
klokken 21-22. Tag 8 timer dagen efter - og det sidste stræk på tredjedagen.
Jeg var selv ret betænkelig ved søen i Kattegat (havde ikke været ude af
Øresund...) og vinden var i nordvest hele vejen derop. Det bliver altså
ganske uroligt - selv i en 33 fods motorbåd. Så derfor: Tag det roligt og
lad være med at sejpine båden og familien - det er ikke nogen god start på
ferien (taler af egen, dårlig erfaring...

Rigtig god ferie - ville ønske, at det var mig, der skulle derop igen til
sommer!

Anders
Hellebæk

Rigtig

Fra : Kai Mårsted

Dato : 17-12-03 19:59

25" - ja fnis I bare. Hvis man har sejlet i Køge bugt eller Fakse bugt i
frisk syd-østlig vind så kan det godt nok føles somom skibet kun er 25". Men
I har ret, så mor jer bare det er helt OK.

Tak til Anders for nogle gode tips

Hilsen Kai