fejl i output fra print/echo?
Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 15-12-03 18:05

Hej
Jeg er stødt på et underligt problem, ind imellem er der fejl (1 ud af 5
gange) i outputtet fra print eller echo.
fx:
print "<td width='200'>";
bliver udskrevet som:
<t
0
dth='200'>
istedet for <td width='200'>, dette er blot et eksempel, dvs. den fejl
fyldte tekst er forskellig fra gang til gang.

Jeg køre på Apache/2.0.40 (Red Hat Linux) med PHP Version 4.2.2.

Hvad er det galt?

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 18:20

Henrik Skjærbæk skrev:

>Jeg er stødt på et underligt problem, ind imellem er der fejl (1 ud af 5
>gange) i outputtet fra print eller echo.
> [...]

Det ser ud som om noget af det opfattes som en variabel der skal
ekspanderes. Prøv at bytte om på " og ' (men mig bekendt burde
det andet virke).

--
Bertel

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 15-12-03 18:29

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det ser ud som om noget af det opfattes som en variabel der skal
> ekspanderes. Prøv at bytte om på " og ' (men mig bekendt burde
> det andet virke).

En udskiftning af alle ' med \" hjalp ikke noget desværre.
Andre forslag?
--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-12-03 18:40

Henrik Skjærbæk wrote:

> En udskiftning af alle ' med \" hjalp ikke noget desværre.
> Andre forslag?

tror nok han mente

' => "
" => '

mvh
Johan

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 15-12-03 20:55

Johan Holst Nielsen wrote:
> tror nok han mente
> ' => "
> " => '

altså
print '<td width="200">';
det kan også bruges lige i det tilfælde man kan ikke bruges generelt, da det
giver problemer med bl.a.escaping (\n \t osv.)

--
Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 21:22

Henrik Skjærbæk skrev:

>det kan også bruges lige i det tilfælde

Det var også mere som en kontrol af at mit gæt er rigtigt. Men
det hjælper dig ikke ret meget.

I den slags tilfælde er det jeg begynder at overveje selvmord,
reinstallation og Linux - i nævnte rækkefølge.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 15-12-03 21:39

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>I den slags tilfælde er det jeg begynder at overveje selvmord,
>reinstallation og Linux - i nævnte rækkefølge.

Nu indledte Henrik jo med at fortælle at han bruger Linux, og en anden
klog mand har et eller andet sted skrevet her på usenet, at forskellen
på en Linux- og en windowsinstallation bl.a. er at der ikke findes en
tilfældighedsgenerator i Linux, der indbygger tilfældige fejl, og er
det rigtigt, så vil en reinstallation ikke ændre på noget.
Så er rækkefølgen jo ligegyldig når der kun er selvmord tilbage, men
selvfølgelig gør det ikke så meget sålænge både du og Henrik bliver
ved overvejelsen af det - og dog så vil nogle uddannede personer mene
at det er et faresignal i sig selv

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 15-12-03 22:01

Bertel Lund Hansen wrote:
> I den slags tilfælde er det jeg begynder at overveje selvmord,
> reinstallation og Linux - i nævnte rækkefølge.

Det set ud til jeg har løst problemet ved at sætte output_buffering til On i
php.ini, så jeg gemmer dine forslag til en anden god gang

Hilsen
Henrik Skjærbæk, Aalborg