php mail sender (lignende JMail)
Fra : RuneStone

Dato : 15-12-03 16:48

Hvad er den mest proffesionelle måde at sende e-mails vha. php ?
Før i siden har jeg brugt JMail, findes der noget som minder om det ?

mvh. Rune Thougaard
--
www.rtk-design.dk || www.vinperlen.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-12-03 16:55

On Mon, 15 Dec 2003 16:47:38 +0100
"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote:
> Hvad er den mest proffesionelle m_de at sende e-mails vha. php ?
> F_r i siden har jeg brugt JMail, findes der noget som minder om det ?

altså der er jo kommandoen mail() den virker formidabelt.

alternativt er der phpMailer som vist er lidt ala Jmail (om end noget
kønnere og smartere efter min mening)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 16:56

RuneStone skrev:

>Hvad er den mest proffesionelle måde at sende e-mails vha. php ?

   http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php

Så fik du samtidig et link til et fedt PHP-site.

--
Bertel

Fra : RuneStone

Dato : 15-12-03 21:33

Nu har jeg pørvet følgende men den sender ikke :S
send.php
--------
<?php
/* recipients */
$to = " $til_mail " . ", " ; // note the comma
$to .= " $til_mail ";
/* subject */
$subject = " $fra_emne";
/* message */
$message = ' $fra_besked ';
/* To send HTML mail, you can set the Content-type header. */
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
/* additional headers */
$headers .= "To: $til_navn <$til_mail>\r\n";
$headers .= "From: $fra_navn <$fra_mail\r\n";
$headers .= "Cc: $fra_cc \r\n";
$headers .= "Bcc: $fra_bcc \n";
/* and now mail it */
mail($to, $subject, $message, $headers);
?>
-------
form.htm
-------
http://www.rtk-design.dk/rod/php/form.htm

mvh. Rune Thougaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 22:01

RuneStone skrev:

>Nu har jeg pørvet følgende men den sender ikke :S
>send.php

Vi kan jo ikke se om alle variablene er blevet sat rigtigt.

>--------
><?php
>/* recipients */
>$to = " $til_mail " . ", " ; // note the comma
>$to .= " $til_mail ";
>/* subject */
>$subject = " $fra_emne";
>/* message */
>$message = ' $fra_besked ';

$message bliver sat til at være ' $fra_besked ', og ikke
variablens værdi. Den ekspanderes kun med dobbelte anførselstegn.

>/* additional headers */
>$headers .= "To: $til_navn <$til_mail>\r\n";

Hvad var $headers før denne tildeling?

Prøv at udskrive alle variablene og se om indholdet er rigtigt.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 15-12-03 22:31

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote:

Prøv en helt simpel en uden dikkedarer:

mail("din_email@adresse", "tester", "dette er en test");

så finder du ud af om mail() er sat ordentligt op, vis altså mailen
når frem.

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!