Replace apostrof
Fra : Martin Bentzen

Dato : 15-12-03 15:46

Hej, jeg har en textstreng som indeholder en eller flere dobbelappostroffer
"

Hvordan kan jeg via ASP replace dem til ingenting, eller bare en
enkeltappostrof ' ?

VH
Martin Bentzen

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 15-12-03 16:11

"Martin Bentzen" <news@bentzen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dobbelappostroffer
> "
>
> Hvordan kan jeg via ASP replace dem til ingenting, eller bare en

Replace(strTekst,"'","")

> VH
> Martin Bentzen

/lasse

Fra : Martin Bentzen

Dato : 15-12-03 16:10

"Lasse Skovsager" <lasse[fjern]@skovsager.dk> skrev i

> Replace(strTekst,"'","")

Hmmm - Det er en dobbeltappostrof som jeg gerne vil replace...

/Martin

Fra : Torben Brandt

Dato : 15-12-03 18:19

Martin Bentzen skrev:
> "Lasse Skovsager" <lasse[fjern]@skovsager.dk> skrev i

> Hmmm - Det er en dobbeltappostrof som jeg gerne vil replace...

Dette vil fjerne dem:
Replace(strTekst,"""","")
og dette vil indsætte en enkelt-apostrof (pling) i stedet:
Replace(strTekst,"""","'")

Bemærk at man skriver tegnet " som "" inden i en streng, så """" betyder
[streng start] [tegnet "] [streng slut].

mvh Torben

Fra : Martin Bentzen

Dato : 15-12-03 18:27

"Torben Brandt" <name@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bemærk at man skriver tegnet " som "" inden i en streng, så """" betyder
> [streng start] [tegnet "] [streng slut].

Tusind tak for hjæpen !

/Martin