Fatal error: Maximum execution time of 30 ~
Fra : Trux

Dato : 15-12-03 15:06

Jeg har en hjemmeside, hvor meningen er at man kan ftp-uploade et
bibliotek med billeder. Hjemmesiden skal så via php første gang man går
ind på siden generere thumbnails af alle billederne. Jeg har en algoritme
som virker fint, men problemet er at hvis der er mange billeder så timer
php execution time ud:

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in list.php on
line 28

Jeg har ikke serveren som siden skal ligge på, så jeg kan ikke ændre
timeout grænsen. Nogle forslag? en processbar eller noget?

Tak på forhånd
- Bjarke

Koden:
---------
<?php
function createThumbs($galleryDir){
$thumbSizeX = 60;
$thumbSizeY = 45;
$thumbImage = ImageCreateTrueColor($thumbSizeX, $thumbSizeY);
mkdir("{$galleryDir}thumbs");
$dir = opendir($galleryDir);
while ($filename = readdir($dir)){
if (substr(strtolower($filename),-4) == ".jpg" ||
substr(strtolower($filename),-5) == ".jpeg") {
$sourceImage = imagecreatefromjpeg("$galleryDir$filename");
$imageRatio = imagesx($sourceImage) / imagesy($sourceImage);
if($imageRatio < 1.333) {
$tempThumb = ImageCreateTrueColor($thumbSizeX,
($thumbSizeX / $imageRatio));
imagecopyresampled($tempThumb, $sourceImage, 0, 0, 0, 0,
$thumbSizeX, ($thumbSizeX / $imageRatio),
imagesx($sourceImage), imagesy($sourceImage));
$thumbImage = ImageCreateTrueColor($thumbSizeX, $thumbSizeY);
imagecopy($thumbImage, $tempThumb, 0, 0, 0,
(imagesy($tempThumb)/2-($thumbSizeY / 2)), $thumbSizeX,
$thumbSizeY);
}else{
$tempThumb = ImageCreateTrueColor(
($thumbSizeY * $imageRatio), $thumbSizeY);
imagecopyresampled($tempThumb, $sourceImage, 0, 0, 0, 0,
($thumbSizeY * $imageRatio), $thumbSizeY,
imagesx($sourceImage), imagesy($sourceImage));
imagecopy($thumbImage, $tempThumb, 0, 0,
(imagesx($tempThumb)/2-($thumbSizeX / 2)), 0, $thumbSizeX,
$thumbSizeY);
}
imagejpeg($thumbImage,"{$galleryDir}thumbs/$filename" ,50);
imagedestroy($sourceImage);
imagedestroy($tempThumb);
}
}
closedir($dir);
imagedestroy($thumbImage);
}
?>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-12-03 16:54

Trux wrote:

> Jeg har ikke serveren som siden skal ligge på, så jeg kan ikke ændre
> timeout grænsen. Nogle forslag? en processbar eller noget?

http://php-faq.dk/index.php?faq=12

Mvh
Tonni

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-12-03 23:49

Trux <trux@nork.auc.dk> skrev Mon, 15 Dec 2003 15:06:02 +0100

> [...]
>
>Jeg har ikke serveren som siden skal ligge på, så jeg kan ikke ændre
>timeout grænsen. Nogle forslag? en processbar eller noget?

Indsæt i toppen af dit script (tallet angiver tiden i sekunder):
set_time_limit (90);

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred