Kan ikke opdate Database, hvis...
Fra : Teddy Bonde

Dato : 15-12-03 14:47

Jeg har et stort problem, med at når f.eks. jeg skriver et tekst som
skal lægges i en DB, og den er over et hvis antal tegn (ved ikke hvor
mange) og jeg trykker Submit, så vil den ikke gemme det ...

Bruger dette :

   Rs("Tekst")   = request.querystring("Tekst")
   Rs.Update

Har også prøvet request.form("Tekst") med samme resultat...
Ved der er noget galt, men da jeg er grøn til Asp, kan jeg ikke lige
se mig ud af det i øjeblikket...

TB

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-03 15:21

Teddy Bonde skrev:

> Jeg har et stort problem, med at når f.eks. jeg skriver et
> tekst som skal lægges i en DB, og den er over et hvis antal
> tegn (ved ikke hvor mange) og jeg trykker Submit, så vil den
> ikke gemme det ...

Hvad sker der så? Fejlmeddelelser er vejen til at komme videre.

> Rs("Tekst") = request.querystring("Tekst")

Hvilken datatype er rs("tekst") (feltet tekst i din tabel)? Hvis
datatypen er tekst, er der en makslængde der ikke kan overskrides.
Du kan selv vælge denne makslængde - inden for det gyldige interval
1-255. Hvis du vil gemme længere tekster, skal du bruge et
notatfelt.

> Har også prøvet request.form("Tekst") med samme resultat...

Hvis du arbejder med lidt længere tekster, er det en god ide at
benytte form-post i stedet for querystring.

> Ved der er noget galt, men da jeg er grøn til Asp, kan jeg
> ikke lige se mig ud af det i øjeblikket...

Jeg kan anbefale følgende artikel:
   <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Teddy Bonde

Dato : 15-12-03 15:35

On Mon, 15 Dec 2003 15:20:47 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

Får ingen fejlmelding :( trykker jeg på Submit, sker der bare intet..

Men der er lige noget jeg skal kikke efter... :)

> Hvis du vil gemme længere tekster, skal du bruge et
>notatfelt.

Det er et Notatfelt

>Hvis du arbejder med lidt længere tekster, er det en god ide at
>benytte form-post i stedet for querystring.
>Jeg kan anbefale følgende artikel:
>    <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

Må hellere lige kikke på det link du sendte med og håbe det hjælper :)

Takker for dit svar..

TB