LokalLAN
Fra : Teddy Bonde

Dato : 15-12-03 14:39

Hvis jeg nu ikke vil kører med Fil/Printer deling på mit LokaltNet,
men staidgvæk gerne vil dele mine drev/printer, hvad skal kan jeg så
gøre ??

Er der noget i 98/XP der kan gøres ?

TB

Fra : Jan Bachman

Dato : 15-12-03 15:04

>Hvis jeg nu ikke vil kører med Fil/Printer deling på mit LokaltNet,
>men staidgvæk gerne vil dele mine drev/printer, hvad skal kan jeg så
>gøre ??
Det lyder lidt paradoksalt

Et alternativ til fil- og printerdeling er at køre en FTP-server, men
det er kun filer du kan dele herved.

/Jan

Fra : Teddy Bonde

Dato : 15-12-03 15:16

On Mon, 15 Dec 2003 15:04:03 +0100, Jan Bachman <ymerdyr@image.dk>
wrote:

>Det lyder lidt paradoksalt
>
>Et alternativ til fil- og printerdeling er at køre en FTP-server, men
>det er kun filer du kan dele herved.

Hehe ved det Jan, men skrev grunden til dig i det andte indlæg :)
Du ved ikke tilfældigvis om man evt. kan bruge VPN ??
Hvad det så end står for ??

TB

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-12-03 17:21

Teddy Bonde <tbonde@bearwebs.[ADDDK]> crashed Echelon writing

> Hehe ved det Jan, men skrev grunden til dig i det andte indlæg :)
> Du ved ikke tilfældigvis om man evt. kan bruge VPN ??
> Hvad det så end står for ??

Virtual Private Network og handler om skabelse af en krypteret tunnel over
netværk og kræver Fil- og udskriftdeling.

Alternativt skal du så kigge på noget som fx. Novell men igen en service
som skal installeres og vil være mere læs end blot at bruge MS'.

Så hvorfor ikke bare bruge den MS leverer med Winnie?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-12-03 15:33

"Teddy Bonde" <tbonde@bearwebs.[ADDDK]> wrote in message
> Hvis jeg nu ikke vil kører med Fil/Printer deling på mit LokaltNet,
> men staidgvæk gerne vil dele mine drev/printer, hvad skal kan jeg så
> gøre ??

Købe en printserver, og en netværkslager enhed

Fra : Teddy Bonde

Dato : 15-12-03 15:41

On Mon, 15 Dec 2003 15:32:45 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Købe en printserver, og en netværkslager enhed

Det var or er da en mulighed, men det har jeg deværre ingen penge til
lige nu :)
TB

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-12-03 21:58

On Mon, 15 Dec 2003 14:38:39 +0100, Teddy Bonde
<tbonde@bearwebs.[ADDDK]> wrote:

> Hvis jeg nu ikke vil kører med Fil/Printer deling på mit LokaltNet,
> men staidgvæk gerne vil dele mine drev/printer, hvad skal kan jeg så
> gøre ??

Hvad er det for et problem, du forsøger at løse?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Teddy Bonde

Dato : 16-12-03 01:39

On Mon, 15 Dec 2003 21:57:52 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvad er det for et problem, du forsøger at løse?

Sådan lidt forskelligt..

Først sikkerheden i at ha slået Fil/Printer deling fra (hackers)

Plus jeg har lidt store problemer med at connecte til mine w98 PC'er,
det kan tage op til ½ min. før jeg får lov til at se mine drev på
disse PC'er, hvis jeg tager en Ren R*v, finder XP dem med det samme,
men efter div. opdates og andre sikkerheds indstillinger, går der lang
tid, sjovt nok er det ingen problemer med min Server (2000)

TB

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-12-03 23:29

On Tue, 16 Dec 2003 01:38:42 +0100, Teddy Bonde

> Først sikkerheden i at ha slået Fil/Printer deling fra (hackers)

Hvis du er bekymret over sikkerheden i det fil- og printerdeling,
der ligger i dit OS, så skulle du måske overveje, om det er det
rigtige OS, du anvender...

Som andre har været inde på, kan du jo bruge FTP til fildeling og
mht. print kan du bruge LPR/LPD. Men om det er mere sikkert, vil
i høj grad afhænge af det produkt du vælger, og hvordan du vælger
at implementere det. Det kører jo også stadig på samme OS.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/