Tricks..
Fra : TøSeN

Dato : 15-12-03 13:37

Hej!

Jeg ved godt det her ha været oppe og vende før, men jeg fik ikke lige læste
indlæggene nok.. :(
Nå, jeg har en kat som er meget lærenem, og jeg vil gerne have nogle tricks
som man kan lære dem, men også en "brugsanvisning" til, hvordan man lærer
katten det!

//Jo

P.s. Min kat kan allerede hente mus!

Fra : H.O.T

Dato : 15-12-03 13:47

Tænk, jeg har lært Miv, at spille døv, når jeg kalder.....

Og at hive håndklæerne ned af krogene...

Og altid vaske sig mindst 45 min, ovenpå hovedpuden, når jeg skal sove.....

Åbne alle skablågerne...

Men at hente mus...nej nej nej, det må være et job for en hund....

Henrik og Miv

ps... Den lømmelalder kan virkelig tage pusten fra en.....

Fra : Helle

Dato : 15-12-03 14:55

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> wrote in message
> [...]
>
> Henrik og Miv
>
> ps... Den lømmelalder kan virkelig tage pusten fra en.....

Hmm....jeg har været enormt dygtigt til at lære mine katte at fange tæer i
natten! Utroligt så hurtigt de lærer hva?
*g*

Ej til det seriøse så ved jeg ikke rigtig hvad man kan lære katte. Mine
henter legetøj og aporterer ligesom en hund.

Mvh Helle

Fra : Charlotte

Dato : 15-12-03 16:15

Hejsa
"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i
> Ej til det seriøse så ved jeg ikke rigtig hvad man kan lære katte. Mine
> henter legetøj og aporterer ligesom en hund.

Det gør vores også - mest med papir-kugler

Jeg har heller ikke gjort så meget i at lære dem noget...men måske det
skulle være et nytårsforsæt.
Jeg havde en huskat for ca. 15 år siden - han kunne simpelthen både åbne
døre, der gik udad og indad - åbne skabe og åbne for vandhanen...og en masse
andet.
Det lærte han vist sig selv.

Hvordan man lærer dem det, ved jeg ikke...
Ved kun, at jeg ihærdigt forsøger at lære dem, at de ikke må gå på
bordene - og DET kan de da forstå

Men jeg vil da glæde mig til at høre mere - specielt, hvordan man "træner"
dem, når de nu ikke rigtig gider godbidder som belønning

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk.

Fra : Dorthe Koch

Dato : 16-12-03 05:03

> [...]
> som man kan lære dem, men også en "brugsanvisning" til, hvordan man lærer

Tja, har egentligt også altid hørt, at katte ikke kan dresseres, meeen
den tror jeg ikke på mere. På 6 uger har Mikkel lært at "sitte", "pote",
"vinke" og "strække". Der er gjort med godbidder og kæl i starten - nu
mest med kæl og klap.

SIT har han lært ved at jeg holdt en godbid i hånden, mens jeg blev ved
med at gentage ordet. Til sidst blev han træt af ikke at få den (Han
vidste jo ikke, han skulle sidde), og så satte han sig ned for at vente
på godbidden - så fik han den. Efterhånden fattede han meningen.

POTE var igen en godbid inde i en lukket hånd, mens ordet blev gentaget.
Træt af at vente på den, begyndte han at rage sin pote ind i
hånden......et voilá.

VINK lærte han ved at jeg kørete hånden fram og tilbage over
hovedet/foran ansigtet på ham. Hans naturlige reaktion var at række
poten ud efter godbidden (og dermed vinke). Sådan var dén hjemme.

STRÆK fattede han ved at jeg holdt hånden et stykke over ham. Han
reagerede igen helt naturligt ved at sætte sig på bagen, og strække
begge poter op efter hånden.

Vi arbejder nu på apport. Det tager selvfølgelig en masse tålmodighed,
men han elsker at blive udfordret, og begynder ofte selv at udføre
tricket uden opfordring: Se, hvad jeg kan mor !

Held og lykke - håber, i kommer til at ha' det sjovt med det.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : TøSeN

Dato : 19-12-03 19:53

Hej igen!

-Tusind tak for de mange svar - håber Oliver kan lære lidt flere tricks, for
det er da lidt smart at kunne vise sin fine lille mis frem... ;)

//Jo

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 20-12-03 00:12

> Nå, jeg har en kat som er meget lærenem, og jeg vil gerne have nogle
tricks
> som man kan lære dem, men også en "brugsanvisning" til, hvordan man lærer
> katten det!

Min onkels kat kan sitte og dække på komando hvordan han har lært den det
ved jeg ikke.

Mvh Tina