Strømforsyning
Fra : Thomas Østergaard

Dato : 18-04-01 19:48

Jeg mener at have hørt at en AMD T-Bird processor kræver 300 watt af
strømforsyningen.
Er det rigtigt?

Hvad sker der hvis man bruger en 250 watts strømforsyning?

Fra : Jens Petersen

Dato : 18-04-01 20:25

On Wed, 18 Apr 2001 20:48:15 +0200, "Thomas Østergaard"
<kloge.thomas@get2net.dk> wrote:

>Jeg mener at have hørt at en AMD T-Bird processor kræver 300 watt af
>strømforsyningen.
>Er det rigtigt?

Nah... sandheden er at de strømme den skal bruge på 3,3 og 5 volt
udtagene leveres bedst af en 300 watt strømforsyning.

>Hvad sker der hvis man bruger en 250 watts strømforsyning?

Hvis den er godkendt til formålet er det ikke noget problem og i mange
tilfælde kan en 235 watt også bruges, men det afhænger at MHz og hvor
meget andet udstyr der skal drives samtidig.

--
Jens oz1kiw

Coming soon: Windows for Nintendo!

Fra : "Niels Munk Nielsen"

Dato : 19-04-01 11:13

Der sker ganske enkelt det at dit system bliver ustabilt og går ned.
Endnu slemmere: Det genstarter spontant, når der er en enhed i
computeren der kræver lidt ekstra strøm i et par sekunder, f.eks.
når et CDROM/DVD-drev spinner op.
I allerværste fald kan du opleve at dit system slet ikke vil starte af
og til. :(

Jeg har selv prøvet alle tre ovenstående tilfælde, da jeg skiftede
fra Celeron til en 0.25 micron Athlon og K7V med samme PSU.

SlowHand

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 19-04-01 13:35

On 19 apr 2001 "Niels Munk Nielsen" uttered some barely human sounds which
I was able to translate into <000601c0c8b9$ac86e340$0100a8c0@slowhand>:

><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Gider du lige slå det der HTML-fnidder fra?

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"