Fiskehejre ???
Fra : edob

Dato : 15-12-03 12:20

Hej NG.

Her til formiddag kaldte min kone på mig op pegede over på naboens tag. Der
sad en "kæmpefugl" og min første tanke var en stork - det var det
naturligvis ikke, men lignede en hel del med dens lange hals.

Desværre gik den hen ad taget og bag et træ så vi ikke kunne se den mere.
Et øjeblik efter lettede den og fløj sydover med langsomme majestætiske
vingeslag.

Min kone gættede på at det var en fiskehejre. Lyder det sandsynligt ?? -
eller er der andre muligheder ??

Venlig hilsen, Frank

Fra : Kristian Frydkjaer

Dato : 19-12-03 16:33

Hej Frank
Det lyder meget sandsynligt at det var et fiskehejre I så på tagryggen, så
din kone har sikkert ret!
Jeg har tidligere oplevet at der sad en fiskehejre på naboens tagryg, som er
et hus med høj rejsning og vi bor midt i byen. Min teori var at den sad der
for at holde øje med mit havebassin!

Med venlig hilsen
Kristian