Slå brættet - og låget - ned!
Fra : Britt Malka

Dato : 15-12-03 09:54

Min søn er lige kommet herover, hvor jeg arbejder, for at fortælle mig
om det, han netop havde oplevet.

Han lå og læste på sit værelse, alene i huset. Pludselig hørte han en,
der rykkede ned på wc'et.

Danni (søn) blev meget forbavset, for han havde ikke hørt, at der var
kommet nogen ind i huset, så han kaldte: Mor?

Intet svar.

Så gik han ud på wc'et.

Der sad Alekhine, den ene af vores to somalikatte, på låget.

Min første tanke: Gisp! Det kan jo være farligt, men som Danni mindede
mig om: Vi lukker jo altid låget.

Ja, heldigvis slår både min mand og søn både sæde og låg ned efter
sig. Vi skal bare holde øje, når der har været gæster.

Desuden plejer vi også at holde lukket til wc'et, for kattene er - som
alle katte - meget nysgerrige, og da vores endvidere ikke er bange for
vand, men fx drikker direkte af vandhanen eller af vasken, så ville de
nemt kunne falde i kummen, hvis wc-sædet ikke var slået ned.

Når de så oven i købet kan finde ud af at skylle ud, så er der ikke
langt til, at Alekhine lokker Balou op i kummen, mens han selv trykker
på knappen.
--
Britt Malka
Ny inspiration til din hjemmeside og computer - http://www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Lene Hansen

Dato : 15-12-03 20:18

Jamen, for mig er det ganske almindelig tankegang, at et toilet hvor brættet
ikke er slået ned, er et meget farligt legested for små killinger. De kan jo
ikke komme op p.g.a. de glatte kanter i toilettet, så en lille killing kan
faktisk drukne i vandet.
Så har jeg haft killinger, er der altid tjekket om brættet er nede, når
gæster har været derude.

I øvrigt er der mange andre farlige steder i ens hjem for killinger. Et
gelænder på en trappe kan også være farlig. De kan virke som gabestokke helt
nede hvor stængerne er sat fast.
Jeg har for mange år siden haft en killing der havde fået stukket hovedet
ind i fælgen på et bilhjul som manden havde og lå i garagen. Katten kunne
ikke selv trække hovedet tilbage, og dyrlægen måtte tilkaldes og få bedøvet
katten og alligevel endte det med at hjulet måtte saves i stykker, men
katten overlevede. Skal prøve at få fundet billederne og lagt ind i mit
album. Skal give besked når det er sket!
Jeg har også prøvet at finde en af mine katte i en hulmur.
På en gammel staldmur, manglede sten under et vindue, og en tidlig morgen
kunne jeg høre en kat, der blev ved med at miave og at lyden kom inde fra
muren - 4-5 meter var katten kravlet. Vi fik pejlet os frem via lyden til
hvor katten sad, og måtte pille et par mursten ud for at befri katten.
Jo, katte er meget nysgerrige dyr og kan komme ud for mange uhyggelige ting,
hvis vi mennesker ikke tænker os om.

Lene

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 20:37

--
"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> faktisk drukne i vandet.
> Så har jeg haft killinger, er der altid tjekket om brættet er nede, når

Hejsa *s*

Jeg er nødt til at reklamere bare en lille bitte smule her, for Maine Coon
Klubben, der er med ved alle udstillinger herhjemme med en stand, har
klistermærker i stor størrelse med en tegning af en våd kat i 'tønden' og en
påskrift der hedder 'slå brættet ned, jeg kan ikke svømme' - det koster en
10´er, er ikke spor kønt, men har resulteret i, at alle både hjemmeboende og
gæster altid klapper både brædt og låg ned - ikke kun til glæde for kattene,
men bestemt også os menneskelige piger *G*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Britt Malka

Dato : 15-12-03 21:43

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev:

> [...]
>gæster altid klapper både brædt og låg ned - ikke kun til glæde for kattene,

Det er en god idé!

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-12-03 22:14

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kattene,
> men bestemt også os menneskelige piger *G*

Ja, jeg købte sådan et mærke i Svinninge, og ville have købt et nyt i Køge,
da vi har to toiletter. Men - jeg havde kun et kvarter til at rende gennem
udstillingen, så jeg fandt ikke mærkerne. Er der nogen mulighed for at
skaffe et på anden vis (fx få det tilsendt? - eller bor der nogen "sælgere"
i nærheden af Næstved/Ringsted?) - snarest, da mine killinger om et par uger
er gamle nok til at springe omkring.

Mvh. Else.

--
Gyldenkærnes Norske Skovkatte
Killinger født 2/12

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 22:25

--
"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"sælgere"
> i nærheden af Næstved/Ringsted?) - snarest, da mine killinger om et par

Hej Else
Maine Coon Klubben har en hjemmeside http://www.mainecoonklubben.dk/ men den
er under ombygning - jeg mener ellers godt man kunne bestille
klistermærkerne der.
Prøv evt at sende en mail til klubben eller til Malene der har
http://gigant-cat.dk/ hun er en af de meget aktive bag det hele *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-12-03 22:31

Har man en printer, kan selv en pc-analfabet som jeg
finde ud af at lave et skilt selv. Et sødt killingebillede
med teksten nedenunder..........bingo ingen svømmepøl
til mislingerne.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 15-12-03 23:42

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har man en printer, kan selv en pc-analfabet som jeg
> finde ud af at lave et skilt selv. Et sødt killingebillede
> med teksten nedenunder..........bingo ingen svømmepøl
> til mislingerne.

Jo men et almindeligt stykke papir klistret på låget holder jo ikke ret
længe - jeg gør jo også wc'et rent en gang imellem ;-D

Mvh. Else.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-12-03 03:18

In article <brld5t$ahs$1@sunsite.dk>, Else Gyldenkærne
<gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote:

> Jo men et almindeligt stykke papir klistret på låget holder jo ikke ret
> længe - jeg gør jo også wc'et rent en gang imellem ;-D

Læg papiret ind i en fotolomme og klæb det fast med micropore (en slags
plaster der er uforlignelig som tape
Skiftes ud med jævne mellemrum...
Hvis man har en lamineringsmaskine er det selvfølgelig nok endnu
bedre...

Vi har selv haft en hjemmelavet mærkat, som Marianne beskriver, i alle
årene + en seddel på indersiden af toiletdøren. Desværre læser folk det
bare ikke altid
Det seneste eksempel er en yngre dame for ikke så længe siden. Hun
lukkede døren. (Sedlen på døren beder gæster om at lade døren stå på
klem og lukke låget ned, vi har bakken stående på toilettet.)
Vi lukkede den op igen og spurgte hende, om hun ikke så sedlen??
"Jo, jeg så den godt - men jeg læste den ikke..." (!!??!!)
Hvad gør man så...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-12-03 09:16

Hej Else

Næh det er rigtigt, nu sidder mit på væggen over toilettet,
tidligere puttede jeg det i en kraftig klar plastikpose og
satte det på cisternen, så kunne det holde til lidt afvaskning. Jeg har da
også set et par steder hvor de har
sat det på indersiden af toiletdøren, så når folk forlader
toilettet får de lige en reminder og kan checke om låget
er lukket.

Fra : Britt Malka

Dato : 15-12-03 21:42

> [...]

>gelænder på en trappe kan også være farlig. De kan virke som gabestokke helt

Ja, det er rigtigt. Vi havde sådan en trappe i det hus, vi boede i
før, mens kattene var killinger. Vi sætte noget for, ligesom man gør,
hvis man har små børn.

Faktisk skal man hele tiden tænke på, at de er som små børn. Ikke lade
ledningen til strygejerne eller kaffemaskinen hænge, så den kan nås
fx.

Fra : Kate

Dato : 15-12-03 23:39

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote in

> Faktisk skal man hele tiden tænke på, at de er som små børn. Ikke
> lade ledningen til strygejerne eller kaffemaskinen hænge, så den
> kan nås fx.

Ja, sådan nogle ting er jeg også meget opmærksom på, men må indrømme at
jeg ofte når jeg er hjemme lader toiletbrættet være oppe med vilje. Det
gjorde jeg selvfølgeligt ikke da de var killinger, men jeg gider ikke
sidde på spring når jeg har gæster så kattene kan lige så godt lære at
kigge efter om der er åbent eller lukket før de styrter op på
toilettet. Mowgli skulle kun ryge i én gang og Johan og de andre har
vidst aldrig været i, men de er så også en del mere forsigtige end
Mowsen er
Okay, de kan nu heller ikke række ud (endnu) hos mig. Her hiver man
nemlig op i en pind og den har de ikke luret, selvom Mows da har
forsøgt sig han synes nemlig, stadig, at vandet er vældigt
interessant.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Britt Malka

Dato : 16-12-03 09:27

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev:

>Okay, de kan nu heller ikke række ud (endnu) hos mig. Her hiver man
>nemlig op i en pind og den har de ikke luret,

Nej, det er også noget sværere

>selvom Mows da har
>forsøgt sig han synes nemlig, stadig, at vandet er vældigt
>interessant.

Ja, Alekhine var også vældigt tilfreds med sit værk, da vandet sydede
og brusede under ham