MS Windows
briani 27239
scsi boot
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 23:45

Har et problem med en scsi controller som ikke vil boote med mindre man
sætter en windows cd i booter installation og så trykker Quit.
Den skriver ntldr mangler...
Virker fint når cden er i??????
Nogle forslag...

Thomas

Fra : Paw P Larsen

Dato : 15-12-03 18:24

Thomas W wrote:

> Har et problem med en scsi controller som ikke vil boote med mindre man
> sætter en windows cd i booter installation og så trykker Quit.
> [...]

Når CD'en er i, bliver den disk 1 og harddisken disk 2.
Uden CD er harddisken disk 1. Du skal evt. fifle lidt
med din boot.ini

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://www.plawer.dk/
Først fik jeg Tiscali. Nu vil jeg have Internet!

Scribbles about Cisco 677 security http://plawer.dk/scribbles/

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 08:44

> Når CD'en er i, bliver den disk 1 og harddisken disk 2.
> Uden CD er harddisken disk 1. Du skal evt. fifle lidt
> med din boot.ini

Virkede desværre ikke...

Thomas W

Fra : Kay

Dato : 16-12-03 11:58

Thomas W wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows :

> Virkede desværre ikke...
>
> Thomas W

Fifl med din Bios i så fald.. det er ikke meningen at din disk skal skifte
ID når du putter en CD i drevet. Det er i hvert fald upraktisk.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 14:08

> Fifl med din Bios i så fald.. det er ikke meningen at din disk skal skifte
> ID når du putter en CD i drevet. Det er i hvert fald upraktisk.

Har prøvet på flere forskellige bundkort stadig det samme
har prøvet at installere windows om ingen effekt

Thomas

Fra : Paw P Larsen

Dato : 16-12-03 14:51

Thomas W wrote:

> Har prøvet på flere forskellige bundkort stadig det samme
> har prøvet at installere windows om ingen effekt

Prøv en installation hvor du bruger boot-disketter og
først smider CD'en i når du bliver bedt om det.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 11:18

Har prøvet at formatere med fat32 og smide installationsfilerne over...
Tage alle andre drev fra...

Virker stadig ikke!!!

Thomas

Fra : Paw P Larsen

Dato : 24-12-03 10:48

Thomas W wrote:

> Har prøvet at formatere med fat32 og smide installationsfilerne over...
> Tage alle andre drev fra...
>
> Virker stadig ikke!!!

Bruger du Windows-driveren til SCSI-kontrolleren eller
har producenten en, som du kan installere? I så fald
er det bootdisketterne igen og en disk med driveren.