Popup vinduer loader ikke færdigt.
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-12-03 21:24

Hej.
Jeg har været i gang med at lave et billedgalleri, hvor billederne åbnes i
popup vinduer.

Eneste problem er, at popup vinduerne ikke bliver loaded færdige, hvilket
jeg har set i Opera 7.23 og Mozilla 1.4.

Jeg har lagt en testside ud her:
http://www.ryankristensen.com/testgallery.asp

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg skal åbne popup vinduet på
en måde så jeg undgår dette?

--
Ryan Kristensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-12-03 21:35

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmaill.invalid> writes:

> Jeg har været i gang med at lave et billedgalleri, hvor billederne
> åbnes i popup vinduer.

Modigt. Popups er ikke så sikre som de har været.

> Eneste problem er, at popup vinduerne ikke bliver loaded færdige,
> hvilket jeg har set i Opera 7.23 og Mozilla 1.4.

Ah, en gammel kending. Du skriver indholdet af popuppen med javascript
("popup.document.write(...)"). Når du er færdig med det skal du huske
at lave en "popup.document.close()", ellers ved browseren ikke at
siden er færdigloadet.

/L

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-12-03 22:58

Sun, 14 Dec 2003 21:35:28 +0100, Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com>
skrev:

> Modigt. Popups er ikke så sikre som de har været.

Det kunne da godt være, at jeg skulle tage mig sammen og tjekke om vinduet
rent faktisk bliver åbnet.
Er der mange popup-stoppere, der blokere onclick-events?

> [...]
> ("popup.document.write(...)"). Når du er færdig med det skal du huske
> at lave en "popup.document.close()", ellers ved browseren ikke at

Tak for hjælpen.
Sjovt nok er det ikke lykkedes mig, at finde andre eksempler på nettet,
hvor andre har afsluttet det korrekt.

--
Ryan Kristensen

Fra : Christian

Dato : 15-12-03 07:46

Ryan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Det kunne da godt være, at jeg skulle tage mig sammen og tjekke om vinduet
> rent faktisk bliver åbnet.
> Er der mange popup-stoppere, der blokere onclick-events?

Ja! Skriv eventuelt at det er lavet i Pop-Ups så ved folk det og kan åbne dem
som pop-ups.

> Tak for hjælpen.
> Sjovt nok er det ikke lykkedes mig, at finde andre eksempler på nettet,
> hvor andre har afsluttet det korrekt.
>
> --
> Ryan Kristensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-12-03 10:05

Christian wrote:

> Ja! Skriv eventuelt at det er lavet i Pop-Ups så ved folk det og kan åbne dem
> som pop-ups.

Eller skriv de skal slette deres popup bloker, hvis den ikke er
intelligent nok til at kende forskel på Popups via links/onclick osv. og
andre :)

mvh
Johan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-12-03 10:23

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> writes:

> Eller skriv de skal slette deres popup bloker, hvis den ikke er
> intelligent nok til at kende forskel på Popups via links/onclick
> osv. og andre :)

Brugeres svar på den slags opfordringer (ordrer?) er typisk "f**k dig", og
så forlader de siden. Alt viser at det eneste man kan ændre, er siden, ikke
brugeren :)

/L

Fra : Christian

Dato : 15-12-03 14:01

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Brugeres svar på den slags opfordringer (ordrer?) er typisk "f**k dig", og
> så forlader de siden. Alt viser at det eneste man kan ændre, er siden, ikke
> brugeren :)

Præcist! Mange pop-up blockere kan lave pop-up hvis du holder ctrl inde, det
kunne man lige skrive.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 16-12-03 14:28

Mon, 15 Dec 2003 10:22:57 +0100, Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com>
skrev:

> [...]
> og
> så forlader de siden. Alt viser at det eneste man kan ændre, er siden,

Tja sådan gør jeg jo selv, når jeg bliver "opfordret" til at bruge den
sidste "nye" IE.

Har forsøgt at løse problemet på en anden måde:
http://www.composmentis.dk/testgallery2.asp

--
Ryan Kristensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-12-03 09:56

Ryan Kristensen wrote:

> Tja sådan gør jeg jo selv, når jeg bliver "opfordret" til at bruge den
> sidste "nye" IE.

Uuh, det var også mere en joke ;) Generelt kan jeg anbefale Pop-up
blockeren i Google Toolbaren
http://toolbar.google.com (Jeg ved den er I den engelske - men ved ikke
om den stadig ligger i en ældre version i dansk).

Den er genial :)

mvh
Johan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-12-03 19:45

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmaill.invalid> writes:

> Har forsøgt at løse problemet på en anden måde:
> http://www.composmentis.dk/testgallery2.asp

Et nydeligt hack med den .htc-fil. Den gemmer jeg lige :).
(Forbløffende at man skal gennem sådan en omvej for at få IE til
at vise et png-billede rigtigt! De kan jo godt, de vil tydeligvis
bare ikke!)

Anyway. En eneste kommentar til scriptet på siden, som ellers ser
ganske fornuftigt ud. Denne linje:
var hoejde = (document.body.scrollTop || document.documentElement.scrollTop);
ville jeg skrive som:
var hoejde = (document.documentElement || document.body).scrollTop;
for det hypotetiske tilfældes skyld, hvor både documentElement og body
har en scrollTop der er forskellig fra nul. Det sker sikkert
sjældent, men jeg kan fremprovokere det i fx Mozilla.
Hvis det sker, så ... ville jeg nok stole mest på documentElement.
Eller også ville jeg lægge dem sammen. Eller sådan noget. :)

Jeg ville nok også give hoejde en værdi hvis ingen af de to if'er
matcher. Og teste for om getElement returnerer undefined. :)

/L

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 18-12-03 08:43

Tue, 16 Dec 2003 19:44:31 +0100, Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com>
skrev:

> Anyway. En eneste kommentar til scriptet på siden, som ellers ser
> ganske fornuftigt ud. Denne linje:
[snip]

Endnu engang tak for dine gode råd.

--
Ryan Kristensen

Fra : HD

Dato : 15-12-03 19:46

Det popper op fint ingen problemer flotte billeder der kommer op
Hans
newsrz6tlhouklmmt6@news.inet.tele.dk...