SMC 2804WBR + OvisLink WL-5400PCI
Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 14-12-03 20:55

Hejsa,

jeg har en SMC 2804WBR Access Point kørende med en OvisLink WL-5400PCI.
Min AP opsætning:
automatisk transferrate.
Nitro enabled.
WEP enabled 64bit.

Stationære maskine kører XP Pro:
Windows styrer IKKE wireless connection.
Network authentication (shared mode) OFF

Min AP og min stationære ligger under 1 meter fra hinanden. Dog ligger der
28" Tv i nærheden, og jeg har trådløs mus/tastatur, samt en trådløs hjemme
telefon.
Forbindelsen er "Excellent" med 54Mbps.

Problemet er at forbindelsen bliver afbrudt en gang imellem fuldstændigt :
"Wireless connection unavailable".
Hvis jeg er heldig kommer det hurtigt tilbage igen, men ellers skal jeg
genstarte enten min computer eller AP.

Det gør ingen forskel om jeg lader windows styre wireless connection eller
ej.
Har prøvet med forskellige Wireless Mode til ingen nytte.

Det er møg irriterende at flytte filer og via windows og forbindelsen ryger,
så skal man starte forfra. Er der nogen som har oplevet lignende? Eller
måske har mistanke til noget som kunne forårsage dette?

mvh Thai

Fra : jacob

Dato : 15-12-03 10:05

Hmm.. jeg har haft noget nær det samme problem på XP, men der var løsningen
af XP ikke måtte styre det trådløse, fordi så søgte den hele tiden efter nyt
trådløst.

Sørg for at give accesspointet et nyt SSID så det ikke de default.

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 15-12-03 14:30

Hejsa,

jeg har skiftet SSID, men det samme skete.

mvh Thai

Fra : Torben Lynnerup

Dato : 19-12-03 22:34

"Thai Tri Nguyen" <s974593@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<Klip>
> [...]
> så skal man starte forfra. Er der nogen som har oplevet lignende? Eller
> måske har mistanke til noget som kunne forårsage dette?

Hej...
Jeg har oplevet samme problem. Har et SMC2804WBR AP og SMC2835W PCMCIA
netkort. Min forbindelse går også ned. specielt hvis jeg prøver at
overføre/downloade en
større mængde 50-60Mb (det er jo ikke specielt meget). AP'en hænger også
hvis jeg over-
fører over den indbyggede switch. To gange har jeg været nødt til at loade
"factory defaults"
og konfigurere igen for at få dyret igang. Jeg kører WinME på 2 maskiner og
Win2000pro
på 1.

mvh Torben

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 21-12-03 11:03

"Torben Lynnerup" <torben.lynnerupFJERN@LIGEmail.DETTEdk> wrote in message

> [...]
> "factory defaults"
> og konfigurere igen for at få dyret igang. Jeg kører WinME på 2 maskiner

Hejsa,

Har også forsøgt at flytte lidt rundt på tingene, så min trådløse hjemme
telefon ikke længere befinder sig ½ meter fra AP'en. Efter det har jeg kun
mistet forbindelsen én gang, men på et belastende tidspunkt, for jeg var
under en Remote Desktop session.
Jeg kontaktede SMC support, og de siger at man skal prøve at slå Nitro mode
fra og afinstallere en windows Hotfix Q815485.
Jeg har ikke denne hotfix, så jeg nøjes med at slå Nitro mode fra, lad os nu
se hvad der sker....

Jeg kan kun anbefale at du skriver lidt til SMC support, det kan være, at
hvis de bliver opmærksomme nok på problemet, så får vi en driver update som
julegave ;)

mvh Thai

Fra : Torben Lynnerup

Dato : 21-12-03 22:15

> [...]
>
> Jeg kan kun anbefale at du skriver lidt til SMC support, det kan være, at
> hvis de bliver opmærksomme nok på problemet, så får vi en driver update

Hej...
Jeg opdaterede firmwaren i AP og driveren til netkortet i går, og der har
ikke
været problemer siden. Firmwaren er fra juni 2003, men alligevel nyere end
den
der var i det leverede udstyr. Det er måske også dit problem, men det har
SMC
support vel foreslået.

mvh Torben...

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 22-12-03 12:46

Hejsa,

jeg købte mit AP med Runtime Code Version: 1.10 (Jun 17 2003 21:33:49), så
den er vel up2date på det område.
Driverne til netkortene plejer jeg at downloade og bruger sjældent de
medfølgende (og ofte outdatede) drivers.
Det har faktisk været meget stabilt siden jeg flyttede min trådløse
hjemmetelefons base væk fra AP'et,
for jeg læste vist nok et sted, at de også kørte på 2,4 Ghz frekvens, så jeg
mistænker lidt basen for at have forvoldt
forstyrrelser til AP'et.

mvh Thai

Fra : Torben Lynnerup

Dato : 22-12-03 17:13

> jeg købte mit AP med Runtime Code Version: 1.10 (Jun 17 2003 21:33:49), så
> den er vel up2date på det område.

Hejsa...
1.10 er også den firmware version min kører med nu. Mit system kører stabilt
nu på andet døgn. Da dit tilsyneladende også kører, så vi kan jo bare læne
os tilbage og nyde det trådløse

God jul Torben...