Ny computer, er det ok?
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-12-03 18:58

Jeg står til snarligt (inden for et par måneder) at skulle udskifte min
gamle Athlon (Fra før TB tiden... Slot A og det hele)

Jeg har kigget lidt på edbpriser for at finde nogen prisniveauer som er
ok, og har tjekket lidt rundt på hardware sider og er kommet frem til
følgende:

PC3700 Kingston HyperX 1024MB Dual Channel (2x512MB)   1994,-
Pentium4 Northwood-C 2.6GHz In-a-Box       1379.-
ASUS P4P800                   932,- (1031,-)
Aopen H700B ATX   350W                 783,-

Er der noget som ville være bedre uden at være væsentligt dyrere?

Jeg har hørt at der på 765PE boards skulle være problemer med Dual ram,
men er det et reelt problem eller er det kun hvis boardet er defekt?

Hvilket grafikkort kunne evt. anbefales til denne konfiguration?

Er der noget jeg har glemt at tage højde for (det er trods alt længe
siden jeg har kigget på hardware)

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Leony

Dato : 15-12-03 14:56

In news:7u8ptv431b0p036q5hl7du21nurubtvhr1@4ax.com,
Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk> typed:

> Aopen H700B ATX 350W 783,-
> Er der noget som ville være bedre uden at være væsentligt dyrere?

Aopen laver ganske glimrende kabinetter, men Chieftec er lige en tand
bedre.
Valg af kabinet kommer dog i høj grad an på personlig præference.

> Hvilket grafikkort kunne evt. anbefales til denne konfiguration?

Skal du spille de nyeste 3-D shooters eller skal du kun tekstbehandle?
news:dk.edb.hardware.grafikkort kan måske være en hjælp i dette
tilfælde.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-12-03 15:04

On Mon, 15 Dec 2003 14:56:18 +0100, "Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk>
wrote:

>Aopen laver ganske glimrende kabinetter, men Chieftec er lige en tand
>bedre.
>Valg af kabinet kommer dog i høj grad an på personlig præference.

Jeg har allerede et Aopen, så jeg tror jeg vil undlade at købe et
kabinet i denne omgang og bare få en ny strømforsyning der kan trække en
P4. Så må jeg købe et kabinet senere hvis jeg vil have min nuværende op
at køre igen.

>Skal du spille de nyeste 3-D shooters eller skal du kun tekstbehandle?
>news:dk.edb.hardware.grafikkort kan måske være en hjælp i dette
>tilfælde.

Jeg spiller nogen spil, men det er ikke voldsomt.
Mit nuværende kort kan f.x. ikke trække Morrowind ordenligt i laveste
opløsning med detaljer slået fra, så der skal i hvert fald et nyt til.
Vil kigge forbi den gruppe!

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 16-12-03 23:05

On Sun, 14 Dec 2003 18:57:48 +0100, Stefan Bruhn <spamfilter@ghashul.dk>
wrote:

>Jeg har hørt at der på 765PE boards skulle være problemer med Dual ram,
>men er det et reelt problem eller er det kun hvis boardet er defekt?

Er der nogen der har erfaringer med det?