Vedr. skift fra TDC -> Cybercity
Fra : Jonas

Dato : 14-12-03 16:42

Hej.

Jeg har stortset besluttet mig for at skifte fra min TDC 512/128 til
cybercity 1024/128. Jeg har været TDC kunde i ca. 6 år men de
seneste udvilinger gør for første gang cybercity langt mere attraktiv for
mig.

Jeg har 3 konkrete spørgsmål:

1) Hvordan bærer man sig and med at skifte? Jeg ville KLART foretrække at
kunne gå fra tdc->cc uden at være nede
meget mere end en dag. Men der står på cc's side at man ikke kan oprette cc
før det tidligere abb. er nedlagt? Jeg har
tænkt mig at ringe ind og spørge cc om de nærmere detaljer men ville gerne
lige hører om nogen ved hvordan det foregår?

2) Jeg syntes ikke jeg kunne finde ud af hvordan cc terminerer deres linier?
Ender det bare i et ethernet stik der for ip
tildelt af dhcp som med tdc, eller er jeg tvunget til at bruge en router?

3) Hvilke ip-ranges bruger cc? Eventuelt hvor mange TDC har holdt sig
NOGENLUNDE til nogle faste sådan at diverse
firewalls og servere ikke skulle ha for mange og for store ranges, men hvad
med cc?

Håber nogle kan svarer og at der ikke er blevet spurgt om det samme fornylig
(kunne ikke lige finde noget)

Venlig hilsen
Jonas Larsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-12-03 17:54

"Jonas" <nfw@sol.dk> wrote in

> [...]
> tænkt mig at ringe ind og spørge cc om de nærmere detaljer men ville
> gerne lige hører om nogen ved hvordan det foregår?

Da jeg skiftede fra TDC til CC, kontaktede jeg først CC for at få at vide
hvornår de kunne oprette forbindelsen. Derefter aftalte jeg så med TDC
hvornår den eksisterende skulle lukkes.
Den måde jeg havde TDC på (delt kobber, hvor et modem var koblet til
telefonstikket) konfliktede ikke med CC's eget stik - så jeg var nok en af
dem der fik en ekstra telefonlinje/bærelinje til ADSL'en. Har dog ikke
betalt ekstra for det, så jeg var sådan set ligeglad.

Så min tid uden net var nærmest negativ, havde både TDC og CC i 36 timer :)

> [...]
> linier? Ender det bare i et ethernet stik der for ip
> tildelt af dhcp som med tdc, eller er jeg tvunget til at bruge en

Så vidt jeg lige ved termineres CC ADSL i ATM - og ikke ethernet. Hvilket
betyder at man skal have en router. CC har dog 3-4 modeller som man kan
vælge imellem. Man kan sagtens koble endnu en ethernet router på ATM
routeren, hvis ikke man er helt tryg ved den model man får fra CC. Men jeg
er nu godt tilfreds med min Cisco677.

> [...]
> NOGENLUNDE til nogle faste sådan at diverse
> firewalls og servere ikke skulle ha for mange og for store ranges, men

Så vidt jeg lige kan huske er det 212.242.*.*, men er dog ikke helt sikker.

Mvh.
Flemming

Fra : Morten Davidsen

Dato : 14-12-03 19:41

"Jonas" <nfw@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ender det bare i et ethernet stik der for ip
> tildelt af dhcp som med tdc, eller er jeg tvunget til at bruge en router?
CC kører med ATM-terminering som der tidligere er blevet nævnt,

Du kan læse mere om routerne her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/

Fra : Jonas

Dato : 16-12-03 13:41