glidetøjler
Fra : DeBoss

Dato : 18-04-01 19:09

hej
er der nogen som kan hjælpe mig med en pris på glide tøjler, bare så jeg ved
hvor de ligger henne i prisniveau.
knus jette

Fra : Tine Gade

Dato : 18-04-01 20:43

Helt generelt er jeg meget imod brug af glidetøjler!!!
Tine

Fra : DeBoss

Dato : 18-04-01 21:28

tina-
jeg er edentlig ligeglad med hvad du mener om glidetøjler, for det var ikke
det jeg spugte om.
men det er heller ikke til mig, det er ren og sker en forespørgsel.

Fra : Tina

Dato : 19-04-01 21:33

De koster 100-150 kr. i stof, dyrere i læder.

DeBoss <dennis@bitnisse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bktep$4ur$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Pernille Skov

Dato : 18-04-01 20:51

Har glidetøjler i Hooks fra kr. 69,-

MVH Pernille

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-04-01 07:38

"DeBoss" <dennis@bitnisse.dk> wrote:

>er der nogen som kan hjælpe mig med en pris på glide tøjler, bare så jeg ved

Undskyld min naivitit...
....hva´ hulen er glidetøjler for en fisk...?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Lotte de Richelieu

Dato : 19-04-01 08:12

Hej Ole

Glidetøjler er en hjælpetøjle, som fæstnes i gjorden og går op igennem
biddet og "langs" den almindelige tøjle.

Den bruges til at "hjælpe" hesten ned i den rigtige holdning, således at
hesten ikke kan stikke næsen i sky. Faktisk lidt som en fast martingal, man
kan dog selv bestemme hvor "fast" den skal være, og den kan være et ganske
godt hjælpemiddel, hvis man altså forstår at bruge den rigtigt og ikke kun
rider med den tøjle. Dvs. den skal være så løs at hesten har en
bevægelsesfrihed til at komme en smule over lodret, men den kan altså ikke
kigge stjerner.

Den bruges ofte af folk, der ønsker hurtige resultater, og som har lidt
svært ved at få hesten til at "gå pænt" På den måde kan man nemlig
koncentrere sig mere om øvelser uden at skulle "kæmpe" med hesten for at få
den til at gå i holdning.

Håber du nu forstår hvad en glidetøjle er for en fisk.... *GG*

Mvh
Lotte

Fra : Lina Kugge

Dato : 19-04-01 18:40

I en snæver vending kan du bruge en longetøjle.

Lina

--
COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-04-01 19:32

"Lotte de Richelieu" <ldr@knowhowdata.dk> wrote:

> [...]
>svært ved at få hesten til at "gå pænt" På den måde kan man nemlig
>koncentrere sig mere om øvelser uden at skulle "kæmpe" med hesten for at få

OK! Jeg "kæmper" altså med mig selv for at "sidde pænt" under disse
svære øvelser, men hesten går skam pænt!!!

>Håber du nu forstår hvad en glidetøjle er for en fisk.... *GG*

Tak for din uddybende forklaring. Yeps... ...jeg er med nu

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com