Begynder php IV
Fra : RuneStone

Dato : 14-12-03 00:22

Er der ikke noget med at man kan lave et linie skift med php .n eller .\ ??

Mvh. Rune Thougaard
--
www.rtk-design.dk || www.vinperlen.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-12-03 00:30

RuneStone wrote:
> Er der ikke noget med at man kan lave et linie skift med php .n eller .\ ??

\n

Men det bliver så ikke vidst... f.eks.

<?php
echo "Hej med dig.<br>\nHvordan går det?";

/* Output:
Hej med dig.<br>
Hvordan går det?
*/

?>

mvh
Johan

Fra : RuneStone

Dato : 15-12-03 16:08

I mit tilfælde ser min kode således ud...

$query = mysql_query("select * from test");
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo $row["felt1"];
echo $row["felt2"];
echo $row["felt3"];

*Output*
felt 1 herfelt 2 herfelt 3 her
*Output*

hvordan takler jeg denne her ?

mvh. Rune Thougaard

Fra : Kim Emax

Dato : 15-12-03 19:58

RuneStone wrote:

> hvordan takler jeg denne her ?

Har du prøvet at sætte en \n efter hver row du henter?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Leonard

Dato : 15-12-03 20:12

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote:

echo $row["felt1"]."<br />";
echo $row["felt2"]."<br />";
echo $row["felt3"]."<br />";

og således kan du indsætte al det HTML du vil.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : RuneStone

Dato : 15-12-03 20:31

> echo $row["felt1"]."<br />";
> echo $row["felt2"]."<br />";
> echo $row["felt3"]."<br />";

noget helt andet der undre mig er hvorfor man ikke bare skriver:

echo "$felt1 ";

mvh. Rune Thougaard

Fra : Leonard

Dato : 15-12-03 21:04

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote:

>noget helt andet der undre mig er hvorfor man ikke bare skriver:
>
>echo "$felt1 ";

Det er jo fordi udtrækket fra databasen er i et array, men du kan
extracte det og gøre som du skriver.

Må jeg dog foreslå at du følger nogle af de tutorials du kan finde
rundt omkring, og derigenem får en smule forståelse for det
grundlæggende i PHP og MySQL.

Fra : Jimmy

Dato : 14-12-03 10:46

"RuneStone" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> Er der ikke noget med at man kan lave et linie skift med php .n eller .\
??

Kan jeg ikke få dig til at skrive fornuftige Emne-linier?

News er ikke kun et medium til at få gratis hjælp.
Det er med dejanews og google blevet en vidensbase, som man kan søge i.

Det ville være temmeligt svært at søge svar på spørgsmål, der er besvaret
tidligere, hvis alle blot nummererede deres indlæg, som du gør.

Mvh
Jimmy

Fra : RuneStone

Dato : 15-12-03 16:02

> [...]
>
> Det ville være temmeligt svært at søge svar på spørgsmål, der er besvaret
> tidligere, hvis alle blot nummererede deres indlæg, som du gør.

Det skal jeg nok, jeg kommer jo nok til at spørge om 1000 andre ting frem
over...

Og tak til Johan for eksemplet...

mvh. Rune Thougaard