Nyt motherboard
Fra : Jannik Mariager

Dato : 18-04-01 18:27

Jeg går og vil snart opgradere min comp., men er i tvivl om hvilket mb jeg
skal vælge.
CPUén skal være en TB (når den er faldet nok i pris) og den skal
selvfølgelig overclockes. Men hvilket mb er velegnet itl dette. helst et
hvor man kan stille multiplieren via BIOS.
Jeg har hørt noget om at enten ABIT eller ASUS har et sådant board.
hvilket board passer så til TB 200/266 og hvad er bedst.
Bussen skal jo nok være så høj som mulig ik´?

jannik mariager
ICQ:72776446

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 18-04-01 20:52

1. Jeg har lige læst at Amd har dumpet deres TB/Duron-priser omkring 10 - 30 %
Så det bliver spændende hvornår vi kan mærke det i DK ...

2. Jeg har altid været Abit-fan, men har hørt at KT7a kan give problemer med ustabilitet -
så da jeg købte mobo, blev det altså et Asus a7v133...

Lars

Fra : Fl Slabiak

Dato : 18-04-01 22:00

On Wed, 18 Apr 2001 21:51:44 +0200, "Lars - \(Hillerød\)"
<lovegreenxxx@it.dk> wrote:

> [...]
>
>2. Jeg har altid været Abit-fan, men har hørt at KT7a kan give problemer med ustabilitet -
>så da jeg købte mobo, blev det altså et Asus a7v133...

Så vil du stadig få problemer for ustabiliteten skyldes en bug i Via's
686B chip som er en del af KT133A chipsettet. Buggen betyder at store
filer der overføres fra en IDE controller til en anden korupteres,
dette problem syntes at forstærkes hvis man samtidig har et SBlive
kort installeret i sin maskine. Man oplever så hyppige lockups af
maskinen på helt tilfældige tidspunkter

Der er pt. biosfixes på vej fra alle fabrikanter der benytter 686B
chippen men et software fix kan downloades fra
http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm

Et sidekick ved patchet er at mange brugere oplever at maskinen kører
hurtigere efter installation af patchet.

Installering af patchet foregår på eget ansvar så en ghost backup er
en god ide først. me ndet virker fortrineligt på mit KT7A-Raid hvor
alle ustabilitets problemer er totalt forsvundet. :))

Fra : Steffen V P

Dato : 18-04-01 22:18

Spørg i news:dk.edb.hardware.bundkort - det er der mutterbræt-nørderne
holder til.

Det er på eget ansvar (c;

--
Venlig hilsen