Advanceret regning i ASP
Fra : Flemming Nielsen

Dato : 13-12-03 07:22

Jeg ønsker at lave en beregning i ASP.
fx:

X = 50
Y = 10
W = sqr(X)
Z = Y opløftet i X (Y i X'ende)
Response.Write(Z)

Er der en som kan hjælpe mig med syntaxen.
På forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-12-03 11:03

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsfctsqr.asp?frame=true

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsoprexponentiation.asp?frame=true

> Response.Write(Z)
>
> Er der en som kan hjælpe mig med syntaxen.

Vær opmærksom på, at du kan komme i problemer, hvis dine tal er for
store - dvs hvis de når over grænsen for enten int eller long. Hvis du
skal arbejde med meget stpre tal, så kan du ikke gøre det direkte i VBs.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-03 11:23

Flemming Nielsen skrev:

> Jeg ønsker at lave en beregning i ASP.

Arbejder du i vbscript eller jscript?

> W = sqr(X)

W = X * X (virker i begge sprog)

W = Math.pow(X, 2); (Jscript)

> Z = Y opløftet i X (Y i X'ende)

Z = Math.pow(Y, X) (kun Jscript)

For at benytte Jscript skal du øverst på din side skrive:

<%@ Language="Jscript" %>

- og så skal resten af asp-koden også skrives som Jscript.

Hvis du arbejder med asp.net, kan du indkapsle beregningen i en
klasse eller en user control og så nøjes med at bruge Jscript her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen