Sdr. Omme, tysk radaranlæg 1944?
Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 13-12-03 05:01

Har nogen kendskab til placering af et tysk radaranlæg til flysporing ved
Sdr. Omme. Det skulle angiveligt være i brug i august 1944 og have
kodenavnet "Herzog".
Alle oplysninger modtages med tak.

Venlig hilsen

Keld Westergaard Børgesen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-12-03 10:17

Sat, 13 Dec 2003 05:01:07 +0100, skrev Keld Westergaard Børgesen:

>Har nogen kendskab til placering af et tysk radaranlæg til flysporing ved
>Sdr. Omme. Det skulle angiveligt være i brug i august 1944 og have
>kodenavnet "Herzog".
>Alle oplysninger modtages med tak.

Prøv at henvende dig til bunkermuseet i Silkeborg. Der er en
arbejdsgruppe og her iblandt en ekspert i de tyske radaranlæg. Han
bliver kaldt SES, men jeg husker ikke hans rigtige navn.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 16-12-03 21:43

Sat, 13 Dec 2003 10:17:04 +0100, Kurt Hansen <kurt@FJERNDETTEtowle.dk>
skrev:

> Prøv at henvende dig til bunkermuseet i Silkeborg. Der er en
> arbejdsgruppe og her iblandt en ekspert i de tyske radaranlæg. Han
> bliver kaldt SES, men jeg husker ikke hans rigtige navn.

Tak for oplysningen. Jeg har i dag skrevet til Museet med mine konkrete
forespørgseler.

Hilsen

Keld