MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Laaaangsom opstart af XP HOME DK
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 12-12-03 21:18

Hejsa

Jeg har netop været hjemme hos en veninde som har problemer med hendes
ellers ret så hurtige DELL computer.
Problemet (det primære) er at fra man tænder på "tænd knappen" og til
computeren har loadet skrivebordet ind, kan der gå helt op til 5-10 min.

Vi tænder computeren, den står og loader (der ved statusbaren) og det kan
den sagtens gøre i flere minutter (har ikke talt). Når den så stopper og
man tror at NU kommer skrivebordet frem, så bliver skærmen sort. Den kan så
forblive sort i LANG tid før skrivebordet så endelig kommer frem.

Det er dog ikke _altid_ den gør sådan. Indimellem er det kun der hvor
statusbaren kører hen over skærmen det tager LANG tid og så kommer
skrivebordet frem.

Hun har haft BLASTER ormen på sin computer men den er fjernet. Dog tror jeg
at ham der har fjernet den har pillet ved et eller andet som gør at den nu
er så hamrende langsom ved opstart.

Jeg prøvede forresten at skrive "services.msc" i Kør og gik ind for at se
hvad der stod under RPC. Der, under Genoprettelse stod den til "kør
program" ved alle 3 muligheder. Kan ikke lige huske om det var det rigtige
så jeg lod det være for nu.

Andet relevant. Hun har et usbmodem tilsluttet (Creative), en usbprinter
(Epson), hun har Norton Antivirus 2003 installeret og så ellers det
"sædvanlige".

Tja, hvad mere er der at sige end....Gode råd og HJÆLP søges

Mvh.

Kenneth

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-12-03 21:57

> [...]
[snip]
> Tja, hvad mere er der at sige end....Gode råd og HJÆLP søges

Der var en der havde samme problem for noget tid siden, håber at det kan hjælpe...
http://makeashorterlink.com/?T1F664BC6

Fra : Allan

Dato : 13-12-03 14:27

Har haft samme problem og det er Norton Antivirus der driller, følg
vejledningen herunder. (udskift filen selvom de er ens)

Jeg vil gerne lige høre om det virker, det gjorde det for mig.

Allan

Computer restart is slow after installing Common Client 1.09 update

Situation:
You ran LiveUpdate and downloaded the Common Client 1.09 update. After
restarting the computer, you notice that it takes much longer for Windows to
open than it did before you installed the update.

Solution:

----

Note: The information in this document applies to Symantec 2003 and earlier
products only. Symantec 2004 products, such as Norton AntiVirus 2004, are
not affected by this problem, as they shipped with Common Client 2.0.

----

This is a known problem with the 1.09 patch. It is solved by manually
updating the Common Client Event Manager with the 1.03 version included with
this article.

Check your version of ccevtmgr.exe. If everything is correct, it should be
version 1.03. If it is not, download the replacement file, stop the ccEvtMgr
process, and then move the downloaded file to the Symantec Shared directory.
This corrects the problems that cause slow startup.

Follow the procedures in the order given.

To check your version of ccEvtMgr

1. Open Windows Explorer.

2. Navigate to C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared.

3. Right-click ccEvtMgr.exe > Properties.

4. The Version tab lists the current version of ccEvtMgr.

To Stop the Event Manager service
You must have administrative rights or be logged in with the administrator
account to perform this action.

1. Click Start > Run > Control Panel > Administrative tools > Services.

2. Scroll down until you locate "Symantec Event Manager."

3. Right-click Symantec Event Manager, and then click Stop.

4. If Norton Internet Security or Norton Personal Firewall is installed in
addition to Norton AntiVirus, a dialog box opens, asking if you want to stop
other services and it lists Symantec Proxy Service. Select Yes.

To replace ccEvtMgr.exe

1. Download version 1.03 of ccEvtMgr.exe.

2. Open Windows Explorer.

3. Navigate to C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared.

4. Locate ccEvtMgr.exe, and rename it to ccEvtMgr.bak.

5. Move the 1.03 version of ccEvtMgr.exe that you downloaded to this
folder.

6. Restart the computer.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/pfdocs/2003100708212113

Fra : jan

Dato : 13-12-03 20:34

Hej
Prøv at søg efter: MSCONFIG........................ I PC (SØG)

ÅBEN programet og klik på START ...........stop alle ting som ej betyder
noget ud over win evt antivirus lyd

GENSTART
håber at det hjælper lidt på hastigheden

JAN