Logitech MX700 mus, noget skod ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 20:30

Jeg har en Logitech MX700 (købt i januar 2003), som jo er en rigtig lækker
mus.
Mit problem er bare at det nu er tredje gang den er gået i stykker
Første gang var det ladestationen der stod af (i sommers), så den ikke kunne
lade musen op.
Jeg fik den byttet uden problemer.
For ca. 2 mdr siden, stod den af igen, og igen ombytning uden problemer.
I går aftes skete det så igen, den vil ikke lade musen/batterierne op mere.
Jeg kan sagtens lade batterierne op, hvis jeg tager dem ud af musen og
sætter dem i en alm. lader.

Så var det jeg tænkte, er det normalt (er der andre der har været udsat for
det samme) ?
Det er jo i og for sig fedt nok at få en ny mus ca. hver tredje måned, men
det er ved at være lidt irriterende.

Andre der kender til problemet ?

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-12-03 21:38

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
udsat for
> det samme) ?
> Det er jo i og for sig fedt nok at få en ny mus ca. hver tredje måned,

Jeg har også en MX700 men jeg har ikke oplevet det problem du nævner. Nu
er min MX700 heller ikke så gammel, men 2 måneder er den da i hvert
fald.

Kan det tænkes at du har uren strøm på 230V siden? Det er jo muligt at
opladeren er følsom overfor det.

Står musen meget længe og ofte i opladeren? Dvs. stiller du den deri når
du ikke bruger den eller får musen lov til at lade helt af selv? Med mit
brug holder en opladning gerne 2-3 dage.

Jeg hælder lidt til at problemet opstår specielt hos dig mest fordi du
nu har oplevet de 3 gange indenfor kort tid. På den anden side så skulle
den ikke gå i stykker ved alm. brug med mindre du selvfølge har
problemer med spændingsspidser i 230V forsyningen.

mvh Bernhard

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 21:47

Bernhard Ege wrote:

> Kan det tænkes at du har uren strøm på 230V siden? Det er jo muligt at
> opladeren er følsom overfor det.

Ikke mig bekendt.
Jeg glemte også at nævne, at den første mus blev brugt et andet sted indtil
den gik død.

> Står musen meget længe og ofte i opladeren? Dvs. stiller du den deri
> når du ikke bruger den eller får musen lov til at lade helt af selv?
> Med mit brug holder en opladning gerne 2-3 dage.

Jeg har forsøgt med begge dele, men nu stiller jeg den i laderen (efter
forhandlerens anbefaling) hver aften.

> [...]
> skulle den ikke gå i stykker ved alm. brug med mindre du selvfølge har
> problemer med spændingsspidser i 230V forsyningen.

Svjv har jeg ikke problemer med strømmen.

Fra : Coach [4130]

Dato : 12-12-03 21:50

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh Per
> www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer
> Masser af Formel 1 + motorsports videoer

Min er over 1 år gammel, og har ingen problemer.

Det kunne lyde som om, der er et problem hos dig.
dvs. at du skal få undersøgt dit netudtag i væggen for spændingsfald.

Har du laderen siddende sammen med mange andre enheder?
Her mener jeg netop at et netudtag kan blive overbelastet
hvis du har for mange watt siddende på samme udtag.
(jeg brændte 2 motherboards og 3 harddiske af, fordi min strømforsyning sad
sammen med alt for meget andet, og fik den målt af en elektriker. Han
monterede jord på stikket. Har ikke haft problemer siden)
Jeg mener at et lysnetudtag kan klare op til 2500W max. , men jeg er altså
ikke sikker.

mvh
Bri@n

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 21:56

Coach [4130] wrote:

> Min er over 1 år gammel, og har ingen problemer.
>
> Det kunne lyde som om, der er et problem hos dig.
> dvs. at du skal få undersøgt dit netudtag i væggen for spændingsfald.

Som jeg lige skrev til BE, så opstod det første muse "dødsfald" et helt
andet sted.

> [...]
> siden)
> Jeg mener at et lysnetudtag kan klare op til 2500W max. , men jeg er

Jeg har da godt nok en del siddende på det samme udtag, PC, mus, scanner,
printer, VHS video, skrivebordslampe osv.
Men det har da aldrig været problemer med før, og alt det andet kører også
upåklageligt.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-12-03 22:02

"Per Beer Hansen" skrev:
> Andre der kender til problemet ?

Ikke her. Jeg har haft min ca. lige så længe, og den har virket upåklageligt
dag ud og dag ind.

Mvh, Lars

www.recordere.dk
Anmeldelse af Panasonic DMR-E100

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 22:05

Lars Ladingkaer wrote:

> Ikke her. Jeg har haft min ca. lige så længe, og den har virket
> upåklageligt dag ud og dag ind.

Jeg er også utroligt glad for min mus, det vil være en skam at skulle skifte
den ud til en anden model
Det er bare lidt træls med de problemer

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-12-03 22:29

> [...]
> det samme) ?
> Det er jo i og for sig fedt nok at få en ny mus ca. hver tredje måned, men

Nu kender jeg ikke den omtalte mus så godt, men er laderen/recieveren dertil
sat direkte sammen med en omformer, altså uden stik i selve
laderen/recieveren?
Min tanke ligger nemlig lidt i en defekt omformer der laver ravage.
Men som sagt, jeg kender ikke ret meget til den, det var blot en tanke.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-12-03 22:43

"Laziter [9440]" skrev:
> Nu kender jeg ikke den omtalte mus så godt, men
> er laderen/recieveren dertil sat direkte sammen
> med en omformer, altså uden stik i selve
> laderen/recieveren?

Nej, omformerer går slet ikke direkte til lader/receiver, men derimod fra
det stik som sidder ind i selve computeren og så ned til stikkontakten.

Mvh, Lars

www.recordere.dk
Guide til HDD & DVD Recordere

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-12-03 23:15

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> Nej, omformerer går slet ikke direkte til lader/receiver, men derimod fra
> det stik som sidder ind i selve computeren og så ned til stikkontakten.

Altså til USB stikket?
Under alle omstændigheder skal der jo sendes strøm til laderen, og det må jo
ske fra omformeren..
Har du haft den byttet? Hvis ikke så er jeg næsten 110% sikker på at
killer-nissen sidder der..

Mvh
Benjamin

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-12-03 23:24

"Laziter [9440]" skrev:
> Altså til USB stikket?

Ja, omformeren går i USB-stikket, og sender dermed spændingen "baglæns" op
igennem kabelet til lader/receiver.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-12-03 23:51

> Ja, omformeren går i USB-stikket, og sender dermed spændingen "baglæns" op
> igennem kabelet til lader/receiver.

Ok så skal du helt sikkert have byttet omformeren..
Mens du alligevel skal til at bytte, så benyt dig af garantien og byt det
hele, der er 5 års garanti på din mus.

Mvh
Benjamin

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-12-03 23:57

"Laziter [9440]" skrev:
> Ok så skal du helt sikkert have byttet [..]

Tak. Nu virker min egen mus ganske fremragende, men mon ikke Per stadig
læser med

Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere
www.recordere.dk

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-12-03 01:06

> Tak. Nu virker min egen mus ganske fremragende, men mon ikke Per stadig
> læser med

Hehe... UPS!!!

Måske skulle jeg tage weekend brillerne på og lige tjekke en ekstra gang
hvem der egentligt startede tråden *GG*

Mvh
Benjamin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-03 00:00

Laziter [9440] wrote:

> Ok så skal du helt sikkert have byttet omformeren..
> Mens du alligevel skal til at bytte, så benyt dig af garantien og byt
> det hele, der er 5 års garanti på din mus.

Det hele er blevet byttet begge gange tidligere.

Fra : Kasper

Dato : 12-12-03 23:39

> Andre der kender til problemet ?

Har du ikke fået det hele byttet... det vil jeg nok forlange...

Det kan jo også være musen der har en periodisk dårlig forbindelse... eller
en knækket ledning, som ikke har været byttet

KAn ikke helt se om du kun har fået laderen eller det hele byttet

Kasper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-03 00:01

Kasper wrote:

> Har du ikke fået det hele byttet...

Jo.

>det vil jeg nok forlange...

Det var ikke nødvendigt, det gjorde de selv automatisk.

> Det kan jo også være musen der har en periodisk dårlig forbindelse...
> eller en knækket ledning, som ikke har været byttet
>
> KAn ikke helt se om du kun har fået laderen eller det hele byttet

Der ganze molevitten.

Fra : tomack

Dato : 29-12-03 16:43

"Per Beer Hansen" skrev d. 13-12-03 00:01 dette indlæg :

> [...]
> Mvh Per
> www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer
> Masser af Formel 1 + motorsports videoer

Problemet opstår i hvert fald ikke hvis du har mange brugsgenstande til
at sidde i fx en 3-stiksdåse som du du har koblet til en stikkontakt.
Ligegyldig hvor mange ting du har til at sidde i din stikkontakt skulle
spændingen stadig gerne ligge mellem 220v - 230v. Det er meget
almindeligt at have spændinger helt ned til 218v, det kan opstå hvis der
er langt til nærmeste transformerstation. Hvis derimod at der er for
meget spænding i din stikkontakt, så kan det godt brænde laderen af. Det
er sket nogle steder at folk har haft helt op til 250v i stikkontakterne
og det er jo ikke sikkert laderen kan holde til dette. Du skal ud og
låne et multimeter, du kender sikkert en der kender en elektriker eller
lignende. Multimeteret stiller du så over på AC (vekselspænding) og så
skulle den helst ikke overstige 240v, men skal helst heller ikke komme
under 215v. Nu så jeg i et tidligere indlæg en der skrev at en
stikkontakt kunne klare 2500 watt, det er ikke helt rigtigt, det
afhænger af størrelsen på sikringen. Ohms lov P=U*I
(Effekt=Spænding*Strøm) I de fleste huse og lejligheder sidder der en 10
amperes sikring i lysgruppen (nogle steder sidder der 13 ampere), altså
der hvor din PC er koblet til, dvs 230V * 10Amp = 2300Watt. Men det er
ikke kun i én stikkontakt du kan trække 2300 watt ud, det fra alle
stikkontakterne som kører på en lysgruppe altså 10 amp. Det betyder ikke
at hver enkelt stikkontakt kan tage 2300 watt, men allesammen kan tage
2300 watt ialt til sammen. Hvis der er for meget eller for lidt spænding
i dine stikkontakter skal du kontakte el-værket i din region.
Jeg har selv en MX700 og jeg har (heldigvis) aldrig haft problemer og nu
har jeg haft i den i næsten 1 år.
Held og lykke

Thomas
(elektriker)