Maxtor one touch 250GB
Fra : Bassemand

Dato : 12-12-03 17:49

Hej alle !

Hvor lang tid skal det tag at flytte en dvdimage fil på 4300mb fra en intern
harddisk over til ovennævnte harddisk jeg har et usb 2.0 pci kort i
maskinen.

min pc skriver , når jeg er ved at kopiere filen at det vil tage ca 35
min.................mvh Jan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-12-03 18:24

"Bassemand" <pris@FJERNfald.dk> wrote in message
> [...]
> maskinen.
>
> min pc skriver , når jeg er ved at kopiere filen at det vil tage ca 35

Hvis ellers alt er konfigureret ordentligt, så vil jeg mene at 3.5 minut
burde kunne klare jobbet.

4300MB/(35*60)=2,05MB/sec. Det er hurtigere end USB 1 dvs. dit kort
kører tilsyneladende USB hi-speed (som det burde).

Den lave hastighed kan muligvis forklares ved at din interne harddisk
ikke bruge DMA men kun PIO mode. Det vil du kunne se på cpu-forbruget.
Hvis det er 100% så kører du sikkert PIO mode. Du må så ind og checke
enhedshåndteringen og se om du kan løse problemet. Hvis det ikke er 100%
så har jeg ikke rigtigt et bud lige her og nu.

mvh Bernhard

Fra : Bassemand

Dato : 12-12-03 19:13

Nu har den kørt siden jeg lagde indlæget ind i nyhedsgruppen altså ca 1,5
time, og den mangler stadig 19 min, cpuforbrug er 0-4% mens den kopierer
og sidefil forbrug er 174 mb, og når jeg kopiere mellem mine 2 interne hd´s
går det meget stærkere??

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 19:54

Bassemand wrote:
> Nu har den kørt siden jeg lagde indlæget ind i nyhedsgruppen altså ca 1,5
> time, og den mangler stadig 19 min, cpuforbrug er 0-4% mens den kopierer

Så lyder det som om at det går med USB 1.1 hastighed.

4300 MB / (110*60) sekunder = 0,65 MB/s.

Måske skal USB 2.0 slås til i Bios?
Det skal det på nogle bundkort.
Måske skal der en nyere driver til, når det er slået til?