P4-Hyper-Threading
Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-03 13:03

Hejsa Alle

skal man køre med WinXP for at få glæde af subj. ?

Jeg stødte på en Intel mand i Bilka !!!! som viste Hyper Threading
teknologien frem..
og han nævnte at man skulle køre med XP..

Jeg kører pt med Win2k (og den suporter da 2 cpu'er)..
og vil meget nødig nedgradere til XP

nogen der ved lidt mere om det ??

MVH

Peter

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-12-03 15:26

Hvis du her med mener at nedgradere til
Windows XP, så forsæt med det gamle Windows 2K.

Find selv ud af det.

Eller lær at spørge høfligt, uden at ramme andre.

Med Venlig Hilsen

Allan / Kolding

Fra : XL

Dato : 12-12-03 16:07

Godt Allan

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-03 20:40

Hej Allan

For mig er det en nedgradering.. Det er der vel ikke noget galt I at skrive
!!

Min scanner virker ikke under XP, den tog over 1.5 min for at logge på min
server (det har de dog fået rettet).

Meget af mit software ikke kunne ikke afvikles. (heller ikke I win2k mode
osv)

+ den er "tungere" end win2k.. Med alt det eyecandy..

Men på et eller andet tidspunkt bliver man jo tvunget til at skifte.. Pga
support..

Så hvis min HT Cpu kører bedre I WinXP kunne det jo være sjov at prøve XP
igen..

Nogle foretrækker da CRT fremfor LCD.. Er det også galt?? fordi det er nyere
behøver det jo ikke at være bedre på alle punkter !!!!!

MVH

Peter

Fra : Peter T.

Dato : 12-12-03 22:26

Peter Nielsen wrote:

> Så hvis min HT Cpu kører bedre I WinXP kunne det jo være sjov at prøve
> XP igen..

Hyperthreading virker nu fint på min win2000 installation og efter en lille
snak med en af mine venner, som har mere tjek på det, så drejer sagen sig
vist mere om licens issues end hardwaregejl. Så du skulle roligt kunne
bruge win2000 på din P4 og stadig få fuld udnyttelse.

Se forøvrigt Peter Pans svar, som meget godt svarer til det jeg selv fik
fortalt.

Derudover er eyecandy i XP jo noget du kan slå fra.

--
muh.
muh.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-12-03 22:55

Peter T. wrote:

> Hyperthreading virker nu fint på min win2000 installation og efter en
> lille snak med en af mine venner, som har mere tjek på det, så drejer
> sagen sig vist mere om licens issues end hardwaregejl.

Det er tilsyneladende ikke muligt at købe dual boards til P4
Så det giver lissom sig selv (dvs der kan ikke blive noget issue mht licens
til evt quad setup)

- Peter

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-12-03 22:50

> For mig er det en nedgradering.. Det er der vel ikke noget galt I at
skrive

Du kan ikke sige nedgraderer. XP er nyere. Det hedder stadig at opgradere.

Du nedgraderer måske osse hvis du smidder ekstra ram i computeren?

Fra : Leony

Dato : 12-12-03 23:12

In news:brdd6o$6i5$1@sunsite.dk,
Kasper Christensen <news@*REMOVE*kasperc.dk> typed:

> Du kan ikke sige nedgraderer. XP er nyere. Det hedder stadig at
> opgradere.

Det afhænger vel af brugeren.
Hvis det nye ikke lever op til ens krav/ønsker, så må det vel være en
nedgradering.

> Du nedgraderer måske osse hvis du smidder ekstra ram i computeren?

Kun hvis det er PQI.

Hvis du har 256 MB PC133 SD i maskinen og du smider 64 MB PC66 i ekstra,
så kan man vel godt kalde det en nedgradering - selvom man har fået mere
RAM.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 16:47

http://support.intel.com/support/platform/ht/os.htm
kan du finde det du ønsker at vide
XP er da OK, men jeg foretrækker nu også 2000
mvh
Bent

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-03 20:59

Hejsa

Takker for et brugbart svar... dem var der jo ikke mange af

så må jeg prøve WinXP igen....

Peter

Fra : Peter Pan

Dato : 12-12-03 21:57

"Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> skrev i en meddelelse
> Takker for et brugbart svar... dem var der jo ikke mange af
>
> så må jeg prøve WinXP igen....

Der er INTET galt i at bruge HT under Windows 2000 eller Windows NT. Og du
vil kunne udnytte HT lige så godt som på XP. Med mindre man har 2
processorer, for så vil de ikke udnytte tingene optimalt hvis der ikke er
nok load.

Så har du kun en processor (og det tyder det på da subj. er omkring P4) så
er det bare at gå løs med Windows 2000.

At Intel og MS skriver at der ikke er recommended er fordi Windows 2000/NT
ikke ved at der er samme processor, når den ser 2 processorer. Det betyder
f.eks at Windows 2000 Pro, som kun understøtter 2 processorer, reelt kun
understøtter en cpu med HT. Og en 2000 server kun understøtter 2 cpu'er med
HT (imod normalt 4)

Mvh
Anders

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-12-03 18:19

"Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> wrote in message

> Jeg kører pt med Win2k (og den suporter da 2 cpu'er)..
> og vil meget nødig nedgradere til XP

På hvilken måde synes du det er at nedgradere ved at skifte fra Win2K
til WinXP?

De er grundlæggende ens, faktisk så ens at de ofte kan bruge de samme
hardware drivere. WinXP kan sættes op så den har næsten den samme
brugegrænseflade som Win2K. De er lige stabile. Der er flere features i
WinXP. Win2K er ældre.

mvh Bernhard

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-03 20:55

Hej Bernhard

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
> "Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> wrote in message

> På hvilken måde synes du det er at nedgradere ved at skifte fra Win2K
> til WinXP?

sidst jeg forsøgte havde jeg en del software som ikke kunne køre.
og efter 1 måned blev den meget sløv. special under opstart..
ventetiden når man loggede på en server.. ca 90+ sek.

> [...]
> hardware drivere. WinXP kan sættes op så den har næsten den samme
> brugegrænseflade som Win2K. De er lige stabile. Der er flere features i

joo det er rigtig... winXP er bare fyldt med eyeCandy.. og det bruger jeg
ikke..

meen for at få min HT cpu til at yde max bliver man jo tvunget ud i det..

MVH

Peter

Fra : Morten L.

Dato : 12-12-03 18:37

> Jeg stødte på en Intel mand i Bilka !!!! som viste Hyper Threading
> teknologien frem..
> og han nævnte at man skulle køre med XP..

Ja - det bliver nok svært at finde en AMD mand, der snakker positivt om HT.
- og kør dog W95 - det er næsten ligeså godt som DOS.

Fra : Jack L.

Dato : 12-12-03 18:59

Morten L. wrote:
> Ja - det bliver nok svært at finde en AMD mand, der snakker positivt
> om HT.
> - og kør dog W95 - det er næsten ligeså godt som DOS.

ROFL

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-12-03 20:22

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja - det bliver nok svært at finde en AMD mand, der snakker positivt om
HT.
> - og kør dog W95 - det er næsten ligeså godt som DOS.

Tror nu mere manden var chokeret over at der var en intel mand i Bilka.
Tror ikke det var hans udsagn ang. HT.

HT er da også en fin teknologi, hvis man kører noget der kan udnytte det.
Her har du et positivt udsagn fra en Amd fan.

Forresten er her også lige et link der viser at HT ikke er understøttet i
Win2k.
http://shorterlink.com/?ON753I

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-03 20:42

Hej

ja nemlig... jeg var chocket over at se en Intel mand i bilka...
tror ikke der er så mange som køber P4 HT maskiner i bilka...

Peter

Fra : Peter Nielsen

Dato : 12-12-03 20:46

Hvor kommer AMD lige ind i billedet ??????

Peter

Fra : Morten L.

Dato : 12-12-03 22:54

> Hvor kommer AMD lige ind i billedet ??????
>
> Peter

"Jeg stødte på en Intel mand i Bilka !!!! som viste Hyper Threading"

Bilka er vel ligeså underordnet

Anyway - nu hvor der er pustet liv i bålet...

Det kan GERNE være, at man i diverste tests (spil) kan vise, at Intel og AMD
er nogenlunde jævnbyrdige - og at HT ingen betydning har på benchmarks.
THG har lavet en test at 2 PC'ere, en P4@3.6 uden HT testet op mod en p4@3.0
med HT (video nummer 9 tror jeg)
Her vinder 3.0'eren MARKANT - ergo HT må betyde et eller andet i generel
brug af computeren.
AMD tilhængere rakker desuden ALT ned på en Intel CPU - lige pånær HT - de
er nok en lillebitte smule trætte af, at det ikke findes i AMD-verden....

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 18:24

Morten L. wrote:

> [...]
> med HT (video nummer 9 tror jeg)
> Her vinder 3.0'eren MARKANT - ergo HT må betyde et eller andet i generel

Ja, når man bruger multitrådede programmer.

> AMD tilhængere rakker desuden ALT ned på en Intel CPU - lige pånær HT - de
> er nok en lillebitte smule trætte af, at det ikke findes i AMD-verden....

Både ja og nej - jeg har indtil nu hørt fra to af mine kammerater, at HT
giver problemer med deres spil og/eller programmer.
Det er typisk pga. spil/programmmer som ikke kan finde ud af at skifte
(logisk) processor, uden at der sker fejl.
Det giver lidt ustabilitet, ikke i operativsystemet, men enkelte
spil/programmer brager ned i tide og utide.
De har løst det med programmet imagecfg (som ikke følger med til XP),
som kan låse spil/programmer til en bestemt (logisk) processor.
Nu bruger jeg nærmest udelukkende Linux, så jeg ville næppe have den
slags problemer hvis jeg havde en P4'er..

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 13-12-03 18:37

Den Fri, 12 Dec 2003 22:53:31 +0100, "Morten L."
<morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> skrev:

>AMD tilhængere rakker desuden ALT ned på en Intel CPU - lige pånær HT - de
>er nok en lillebitte smule trætte af, at det ikke findes i AMD-verden....

ALLE Intel tilhængere generaliserer vildt meget. ; - )

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Peter Pan

Dato : 13-12-03 23:15

> AMD tilhængere rakker desuden ALT ned på en Intel CPU - lige pånær HT - de
> er nok en lillebitte smule trætte af, at det ikke findes i AMD-verden....

Jeg tror ikke der er mange AMD fans der har problemmer med Intel cpu'er,
udover prisen.

Personligt valgte jeg et Dual AMD system da det var billigere en et Intel HT
system. Men det var også dengang hvor HT kun var på 3,06 GHz modellen.

Og som AMD fan kan jeg kun sige at det er synd at AMD ikke videreudviklede
760MPX chipsættet så det kunne klare 333 MHz FSB. For så kunne AMD sku nemt
konkurere mod HT! For deres processorer er jo ca. halv pris. Og når folk kan
vælge imellem f.eks et 2,6 GHz P4 med HT system eller et Dual XP2500 system
til samme pris, så er valget nemt!

Mvh
Anders