ASUS P4C800-E/Deluxe problem med HD
Fra : Brian

Dato : 12-12-03 11:39

Hej
Da jeg lige har anskaffet mig ovennævnte MB og en Maxtor 160GB S-ATA
HD har jeg et lille problem

HD'en bliver kun genkendt som en 130GB HD, både i BIOS og ved
installation af WinXP.

Er der nogen her der har oplevet det samme?
Vil det hjælpe at opgrader BIOS.
Hvis det vil hjælpe hvordan gør man så det nemmest?

Nogen der har erfaringer med de rigtige instillinger i BIOS

På forhånd tak

Brian

Fra : Allan / Kolding

Dato : 12-12-03 20:00

Der er en grændse ved 130-131 gb i XP, hvis du ikke
har install. SP1 update.

Hvad bios angår er jeg lidt usikker.
En fra Midt-Data snakkede om det igår i telf.
men da jeg kun har en 120 gb på samme bundkort
har jeg jo ikke det problem.

Men på install. cdén til bundkortet er der et program, som
skal lægge på en bootdiskette.( Muligt at du lige skal hente nyeste
værtion )
Den er til at du kan se din SATA diske.
Og jeg tror faktik det er her dit problem ligger.
Men man skal boote først på diskette og bagefter fra xpcdén.
Så skulle den være der.

Jeg har aldrig prøvet dette, så jeg håber lige at der er nogen
som kan rette mig, hvis jeg er helt forkert på den.

Håber det er en hjælp.

Allan / Kolding

KLIP