MySQL Spørgsmål...?
Fra : Magnus

Dato : 11-12-03 22:55

SQL = "SELECT COUNT(Kampkalender.kampid) AS kampe, dommer, bmal, mmal FROM
Kampkalender, Kampreport WHERE

SQL=SQL&"AND dommer<>'' "
SQL=SQL&"AND reportid=kampid "
SQL=SQL&"GROUP BY dommer ORDER BY nederlag, uafgjort, sejr"

I en tabel over kampe er der et felt med "dommer" og to felter med målantal
"bmal" og "mmal"

Er der en venlig sjæl der kan sige mig hvordan jeg laver en "topscorer"
liste som lister alle dommerne registreret i tabellen sorteret på hvor mange
nederlag, uafgjorte og sejre de har i deres kampe.

Det er noget med at sætte antalet af poster hvor bmal<mmal, bmal=mmal og
bmal>mmal for derefter at gruppere dommerne og sortere dem på nederlag,
uafgjorte, og sejre.

Nogle der kan hjælpe mig da jeg er gået helt kold i jagt på en løsning?

/Magnus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 23:12

Føkgende virker i Access:
SELECT kampe.dommer, IIf([bmal]>[mmal],'vundet',IIf([bmal]
<[mmal],'Tabt','Uafgjort')) AS resultat, Count(kampe.id) AS
CuentaDeid
FROM kampe
GROUP BY kampe.dommer, IIf([bmal]>[mmal],'vundet',IIf([bmal]
<[mmal],'Tabt','Uafgjort'));

Det forudsætter at du har følgende fields i tabellen "kampe"

id, dommer, bmal, mmal

Da jeg ikke lige kan regne ud hvad bmal og mmal står for er
det muligt at du skal bytte om på > og <
MEd venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Magnus

Dato : 12-12-03 14:45

Men er der ikke en lignende funktion i MySQL hvor man kan sætte nogle
betingelser på hver COUNT i en SQL udenover de generelle i WHERE...

/Magnus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-12-03 15:28

On Fri, 12 Dec 2003 14:45:09 +0100, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Men er der ikke en lignende funktion i MySQL hvor man kan sætte nogle
>betingelser på hver COUNT i en SQL udenover de generelle i WHERE...

Tænker du på HAVING, der rigtigt nok behandles efter GROUP BY?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jamen (og ikke jammen)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-12-03 15:35

"Magnus" <arnason@email.dk> escribió en el mensaje
> Men er der ikke en lignende funktion i MySQL hvor man kan sætte nogle
> betingelser på hver COUNT i en SQL udenover de generelle i WHERE...

Er der ikke en IIf() i MySQL?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-12-03 21:08

On Fri, 12 Dec 2003 15:34:34 +0100, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Er der ikke en IIf() i MySQL?

Jo, den hedder blot IF()

(statement, return_if_true, return_if_false)