Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Indbetaling af personlig skat for 2003
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-03 22:36

Jeg står og skal betale mere i skat, end min forskudsskat - og vil
selvfølgelig betale inden 31.12.2003 (for at undgå procenttillægget på
7% og det senere rentetillæg på 2%).

Hvilken dato skal jeg sætte betalingsdatoen til? Hvis jeg vælger
31.12.2003, så foreslår banken 02.01.2004. Det er jo også normalt i
orden (at betale girokortet på førstkommende hverdag), men er der
problemer i dette tilfælde?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : 'Knud'

Dato : 11-12-03 22:38

> [...]
> 31.12.2003, så foreslår banken 02.01.2004. Det er jo også normalt i
> orden (at betale girokortet på førstkommende hverdag), men er der

Jeg ville nok vælge 30.12.2003 for ikke at ryge ind i nogen konflikter -
beløbet skal være betalt inden .....

Venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-03 23:54

'Knud' skrev:

>Jeg ville nok vælge 30.12.2003 for ikke at ryge ind i nogen konflikter -
>beløbet skal være betalt inden .....

Min netbank (Nordea) er 1-2 hverdage om at ekspedere giroindbetalinger
(hvilket er helt normalt), hvilket betyder, at ToldSkat først har
pengene i starten af det nye år.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : 'Knud'

Dato : 12-12-03 07:16

> Min netbank (Nordea) er 1-2 hverdage om at ekspedere giroindbetalinger
> (hvilket er helt normalt), hvilket betyder, at ToldSkat først har
> pengene i starten af det nye år.

Det ved jeg godt, men betalingen vil stadig være registreret som foretaget
30.12 - og det er den som tæller. Ekspeditionstiden er en sag mellem Nordea
og T&S.

Hvis du derimod lader betalingen falde 2. jan så er du gået ind i et nyt
år - og dermed (formentlig) for sent på den.

Venlig hilsen
Knud

Fra : alexbo

Dato : 11-12-03 22:59

"Lasse Hedegaard" skrev

> Det er jo også normalt i orden (at betale girokortet på førstkommende
hverdag), men er der
> problemer i dette tilfælde?

Ja.

Klippet fra Told/skat nyhedsbrev.

31. DECEMBER HAR BANKERNE LUKKET

Bankerne har fremover lukket den 31. december.

Sidste bankdag i 2003 er derfor tirsdag den 30. december.

Du skal især være opmærksom på den frist:

- hvis du vil foretage frivillig betaling af restskat for 2003
uden tillæg ultimo december 2003, eller
- hvis du skal betale A-skat mv. ultimo december 2003, eller
- hvis du skal betale miljøafgift ultimo december 2003.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-03 23:53

alexbo skrev:

>Bankerne har fremover lukket den 31. december.
>Sidste bankdag i 2003 er derfor tirsdag den 30. december.

Ja, men pengene går jo ikke ind på ToldSkats konto samme dag.

Med fx momsafregninge er ToldSkat noget strikse med at pengene skal
være indgået senest på sidste indbetalingsdag (hvis man vil have
godtgørelse for elektronisk angivelse og betaling). Det betyder rent
faktisk, at man skal sætte sin netbank til at overføre pengene før
sidste betalingsdato.

Det ER da noget pladder, jeg forstår ikke hvorfor ToldSkat ikke bare
rykker sidste betalingsdato. Det skaber kun forvirring, at sidste
betalingsdato ikke længere er sidste betalingsdato.

Klip fra min sidste kvittering for momsangivelse:

> [...]
|Hvis De betaler rettidigt, og hvis vi har modtaget Deres betaling
|senest dagen efter sidste rettidige betalingsdag, kan De reducere
|Deres indbetaling med et godtgørelsesbeløb der udgør 25 kr. De kan
|således nøjes med at betale [FJERNET] kr.
|
|De skal være opmærksom på, at bankernes HomeBanking / OfficeBanking
|systemer videreafregner til os efter to dage, så De kan alene modregne
|godtgørelsesbeløbet, hvis De betaler dagen før sidste rettidige
|betalingsdag, eller hvis Deres bank kan videreafregne betalinger med
|indbetalingskort-identifikation på én dag.

Betingelser for godtgørelse:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?action=vis&check=ok&o_id=160043

Godtgørelsen er til for at få flere til at angive og betale moms
elektronisk, men helt ærligt, så tror jeg at ToldSkats lille stunt kan
få nogle til at blive endnu mere forvirrede, og gøre det på den "gode,
gamle" måde - som de er vant til.

Det har selvfølgelig ikke så meget med min personlige skat at gøre,
men nu er jeg bare kommet i tvivl, om ToldSkats tåbelige idé også gør
sig gældende her, eller om jeg bare kan betale 30.12.2003 (hvilket

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-12-03 00:59

Et andet sted skriver de (det er sikkert en tekst fra før godtgørelsen
blev lanceret):

|Betalingen er rettidig, når:

|- Beløbet er indbetalt til posthus, pengeinstitut eller til ToldSkat
|senest sidste rettidige betalingsdag.

og:

|Hvis sidste rettidige betalingsdag er en lørdag, søndag eller
|helligdag, ændres fristen til første hverdag derefter.

Ja, det er ikke nemt...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : alexbo

Dato : 12-12-03 15:53

"Lasse Hedegaard" skrev

> Ja, men pengene går jo ikke ind på ToldSkats konto samme dag.
Endnu et klip, denne gang fra www.toldskat.

Rettidig betaling Betaling anses for rettidig, når:

a.. Posthus, pengeinstitut, kommune eller regional told- og
skattemyndighed har kvitteret for indbetalingen senest den sidste rettidige
betalingsdag.

b.. ToldSkat modtager din check med posten senest den sidste
rettidige betalingsdag.
Benytter du homebanking eller kuvertservice, skal du være
opmærksom på, at din anmodning om overførsel skal være din
betalingsformidler i hænde så tidligt, at beløbet kan trækkes på kontoen
senest den sidste rettidige betalingsdag.

Bemærk, at pengeinstitutter og posthuse holder lukket og heller
ikke formidler betalingsoverførsler onsdag den 31. december 2003. Sidste
bankdag i 2003 er således tirsdag den 30. december. Kommunerne og de
regionale told- og skattemyndigheder holder også lukket den 31. december. Se
afsnittet "Betalingsfrister".

mvh

Alex Christensen

begin 666 skjult.gif
J1TE&.#EA`0`!`( ``````/___R'Y! $`````+ `````!``$```(!1 `[
`
end

Fra : Ulrik

Dato : 12-12-03 00:48

> Jeg står og skal betale mere i skat, end min forskudsskat - og vil
> selvfølgelig betale inden 31.12.2003 (for at undgå procenttillægget på
> 7% og det senere rentetillæg på 2%).

Når pengene skal være til rådighed på betalingsmodtagerens konto eks den 30.12.2003
skal du have overført pengene den 29.12.2003 INDEN KLOKKEN 12:00 .....
ellers har betalingsmodtageren først pengene den 2.1.2004

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-12-03 00:55

Ulrik skrev:

>Når pengene skal være til rådighed på betalingsmodtagerens konto eks den 30.12.2003
>skal du have overført pengene den 29.12.2003 INDEN KLOKKEN 12:00 .....
>ellers har betalingsmodtageren først pengene den 2.1.2004

Tidspunktet på dagen er så vidt jeg ved forskelligt fra bank til bank.

Nu er der kommet to forskellige datoer, d. 29.12.2003 og 30.12.2003.
Jeg ender nok med at vælge den sikre mulighed (som i mit hovede rent
faktisk er før jul), men det ville da være rart med en klar udmelding
fra ToldSkat ang. sådanne betalinger (som sagt er deres udmelding om
betaling af moms noget pladder).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : 'Knud'

Dato : 12-12-03 07:21

Udmeldingen fra T&S er sådan set rimelig klar. Problemet er at diverse
netbanker typisk foreslår datoer frem i tid og ikke bagud i tid, når en
betalingsdato falder på en lukkedag.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-12-03 14:48

'Knud' skrev:

>Udmeldingen fra T&S er sådan set rimelig klar. Problemet er at diverse
>netbanker typisk foreslår datoer frem i tid og ikke bagud i tid, når en
>betalingsdato falder på en lukkedag.

ToldSkat melder et sted ud, at det er sådan det skal gøres:

Fra : David T. Metz

Dato : 13-12-03 15:40

Lasse Hedegaard wrote:

> ToldSkat melder et sted ud, at det er sådan det skal gøres:

Ja, men d. 31/12-2003 er hverken lørdag, søndag eller helligdag.

David

Fra : merkur2004

Dato : 27-12-03 21:16

Læs denne side hos toldogskat.dk: