Anderledes Group BY
Fra : rane

Dato : 11-12-03 21:01

Hejsa,

Har søgt i tidligere indlæg vedrørende Group by, men fandt ikke noget
der kan bruges i min situation.

Jeg har en tabel som ser således ud:

ID | HoldID | RundeNr | KampID | Home_Away
1 | 103 | 1 | 1 | 1
2 | 101 | 1 | 1 | 0
3 | 102 | 1 | 2 | 1
4 | 104 | 1 | 2 | 0

Home_Away: 1 = Hjemmebane 0 = Udebane

dvs. Hold 103 og 101 spiller Kamp 1 hvor hold 103 er på hjemmebane og
hold 101 er på udebane. Sådan skal det hele forstås. :)

Nu vil jeg gerne have lavet en "schedule" liste som skal se således
ud:

Runde 1
Kamp 1 | Hold 103 vs. Hold 101
Kamp 2 | Hold 102 vs. Hold 104
Kamp 3 | osv.
Kamp 4 | osv.

Runde 2
Kamp 1 | Hold xx vs. Hold xx
Kamp 2 | Hold xx vs. Hold xx
Kamp 3 | osv.
--------

Dvs. en Group BY gruppering taget ud fra 2 tabel rækker ad gangen.
Indtil videre har jeg ikke haft held til at finde en brugbar løsning.

Nogen der kan give en hjælpende hånd? :)

-rane

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-12-03 21:51

rane wrote :

> Har søgt i tidligere indlæg vedrørende Group by, men fandt ikke noget
> der kan bruges i min situation.

Jeg vil foreslå at du spørger i dk.edb.database og samtidig husker at
fortælle hvilken database du bruger.

XFUT: dk.edb.database, dvs indlægget sendes i begge grupper, men svar på
det lander i dk.edb.database.

Oprindeligt indlæg er inkluderet herunder:

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 22:39

rane escribió / skrev

> Nogen der kan give en hjælpende hånd? :)

Jeg har kaldt din tabel planTabel, og får følgende SQL
sætning ud af det:

SELECT ude.RundeNr, ude.KampID, hjemme.HoldID, ude.HoldID
FROM test AS ude INNER JOIN test AS hjemme ON ude.KampID =
hjemme.KampID
WHERE hjemme.HomeAway=0 AND ude.HomeAway=1;

Prøv at se om det ikke er noget du kan bruge
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
XFUT dk.edb.database

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 22:42

Lars Hoffmann escribió / skrev

> Jeg har kaldt din tabel planTabel

Ja det er jo løgn, jeg har kaldt den 'test'

Fra : rane

Dato : 11-12-03 23:13

On 11 Dec 2003 21:41:45 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Lars Hoffmann escribió / skrev

>Ja det er jo løgn, jeg har kaldt den 'test'

Jeg prøver det...takker :)