hjæææææælp! min HDD er død?
Fra : Simon - -:[CU]:-Quic~

Dato : 18-04-01 16:46

Argh!
I aftes da jeg sad og skulle til at hente noget fra internettet, lagde jeg
det på mit J drev (2. partition af min 60GB Maxtor Diamondmax 60+)
Hvad der skete, var at computeren låste fuldstændigt, og harddisken tikkede
rimeligt højt..
Jeg fik slukket min maskine, og synes jeg ville sove på det..
Nu har jeg lige startet min maskine op igen, og hvad sker der?
Den tikker ligeså meget som før..
jeg kan lige komme i bios, så holder den op..
Til min store undring fandt den harddisken som en "Maxtor Altair" på 0gb
og hvis jeg gik ind i CMOS setup og prøvede at autodetecte harddisken,
starter den sit tikkeri, og går fuldstændigt ned..
Jeg har så pillet den fra, og kan starte igen..
Hvad jeg har mistet: ca ½gb personlige billeder, mine projektopgaver til
skolen, mine personlige breve, min user.ini til unreal tournament, 40gb
film, ca 15gb spil (alle med savegames) bla. black&white, severance: blade
of darkness, og mit CM2001 hvor jeg er i år 2009 :(

så jeg er rigtig pissed lige nu..

Har nogen haft dette problem, of fået reddet jeres data?
jeg er næsten villig til at gøre alt :(

MVH Simon

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 18-04-01 18:26

Simon - -:[CU]:-QuickSilver <simon@klanparty.dk> skrev i en
> Har nogen haft dette problem, of fået reddet jeres data?
> jeg er næsten villig til at gøre alt :(

Jeg har haft samme problem og fik byttet min harddisk - den var _død_ Men,
jeg har engang i en projektopgave om genbrug af computere stødt på et firma,
der tilbyder at genskabe al data på harddisken. De påstår at kunne redde en
harddisk der har ligget på bunden af havet eller brændt inde, så mon ikke
osse din kan reddes? Jeg kan ikke huske navnet på firmaet, og er osse ret
sikker på, det er pisse dyrt! Kan godt prøve at lede lidt i notater, hvis du
vil... Det kan måske osse være der er en billigere løsning? Don't know...

Mvh

Peter

---
Problemer med computeren - www.eaid.dk - nu kan du osse anmelde dit hardware
på vores side. Det hjælpe andre brugere, der skal ud at købe!

Fra : S@ndman

Dato : 18-04-01 18:34

Hejsa,

Det omtalte firma som udøver recovery af ødelagte diske ligger i skotland og
koster vildt meget pr. mb og er ikke anbefalelsesværdigt hvis man har warez
liggende.

Du kan intet gøre ved din disk, det er et problem som matrox diske desværre
laver indimellem. Den sletter alle partitionerne af uforklarelige årsager.

Jeg mener man kan læse om det på deres site mener jeg.

S@ndman
ICQ#19799486

Fra : Steffen V P

Dato : 18-04-01 22:16

Jeg har ikke hørt om det skotske firma, men jeg kender til et Norsk. Det
hedder Ibas - dog skal S@andman have ret i, at det ikke er en god idé,
hvis ikke alt er lovligt - sådanne firmaer er forpligtiget til at
idberette ulovligheder.

Ibas's danske hjemmeside hedder - sjovt nok - www.ibas.dk

Det er dog højst sandsynligt, at du ikke har råd til det. Jeg mener det
koster i retningen af 10.000,- - men hæng mig ikke op på det.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Fra : Christian Iversen

Dato : 18-04-01 22:26

> [...]
>
> Det er dog højst sandsynligt, at du ikke har råd til det. Jeg mener det
> koster i retningen af 10.000,- - men hæng mig ikke op på det.

Jeg er ret overbevist om at det kan gøres for omkring det halve, men hæng
heller ikke mig op på den slags

Jeg kan klart anbefale at du ringer til dem, de er meget flinke, og har
aldeles ikke noget i mod at levere et uforpligtende tilbud. Sådan var det
under alle omstændigheder sidste gang jeg ringede...

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 18-04-01 18:46

> Har nogen haft dette problem, of fået reddet jeres data?
> jeg er næsten villig til at gøre alt :(

Godt, så betal en 10-15.000 kroner til www.ibas.dk - så klarer de med
garanti problemerne for dig. Men nu er det vel ikke piratkopier, du har
fyldt dine 60 gb med, vel ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-04-01 14:21

Jeg har haft samme problem med en IBM disk. Harddisken gik dog ikke ned, men
tikkede utroligt højt og det lød vitterligt ikke sundt!

Jeg brugte IBMs Drive Fitness Test, som er et recovery program - det reddede
disken og jeg kører med den endnu - uden bad sectors eller lignende.

Mon ikke Maxtor har noget lignende....

/Mikael

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-04-01 14:56

> [...]
reddede
> disken og jeg kører med den endnu - uden bad sectors eller lignende.

Jeg har *lige* haft samme problem med min ene på 45 GB!

Hvad sage IBM's program??

Fortæl, fortæl!

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-04-01 15:08

Den rettede problemet og lyde forsvandt - hvordan ved jeg ikke.
Men lyden havde været der i en uges tid og først efter at have kørt dette
program fowsvandt lyden.

link:
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm

Mvh.