Gl. grafikkort til nyt bundkort?
Fra : EBO

Dato : 11-12-03 17:12

Hej NG!
Jeg ønsker at opgradere bundkortet til Pentium 4 og f.eks. et Asus P4P800
Deluxe eller P4C800 Deluxe, og så er spørgsmålet, om mit nuværende
grafikkort, Matrox Millennium G400 DualHead, overhovedet kan bruges.

På forhånd tak - Evan

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 11-12-03 18:46

> [...]
> P4P800 Deluxe eller P4C800 Deluxe, og så er spørgsmålet, om mit
> nuværende grafikkort, Matrox Millennium G400 DualHead, overhovedet

Selvfølgelig kan det det. Bare i med dyret, så kører det skam.

--
Mvh. Kim, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Allan / Kolding

Dato : 11-12-03 19:08

Jeg har godt en kammerat med samme grafikkort, som ikke kunne
køre sammen. Jeg kan dog kun huske han sagde Matrox G400.

Men i den Engelske manualen for P4P800 står der,
at det kun understøtter 1,5 volt kort.
Dog står der i den tyske at P4P800 også understøtter 0,8 volt.

For P4C800 står der 0,8 volt og 1,5 volt kort.

MEN fælles for dem begge står der at bundkortene IKKE understøtter
3,3 volt kort.

Så undersøg lige hvor meget strøm grafikkortet skal have først.

Så jeg er langt fra enig om at det umidbart bare kan køre sammen.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 11-12-03 20:00

> Men i den Engelske manualen for P4P800 står der,
> at det kun understøtter 1,5 volt kort.
> Dog står der i den tyske at P4P800 også understøtter 0,8 volt.

Jeg mener Matrox G450 er AGP4X og det er svjh 1,5V. Kan jo selvfølgelig tage
fejl, men det burde være forholdsvis nemt at undersøge.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 12-12-03 19:36

On Thu, 11 Dec 2003 19:07:42 +0100, Allan / Kolding wrote:

>Jeg har godt en kammerat med samme grafikkort, som ikke kunne
>køre sammen. Jeg kan dog kun huske han sagde Matrox G400.

De allerførste G400-kort kunne ikke køre AGP x4, selvom markedsføringen
påstod at kunne. Jeg var selv uheldig at få sådan et kort.

I løbet af kort tid fik Matrox dog fixet det, og de fleste G400-kort skulle
derfor ikke have nogen problemer med AGP x4, såvidt jeg er orienteret.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)