Hvilke udbydere kræver ikke fastnet?
Fra : Devast8or

Dato : 11-12-03 14:31

Hej med jer,

jeg så lige i tråden "Priskrig" at CyberCity ikke kræver fastnet tlf. på
adressen. Hvilke andre udbydere kan jeg bruge hvis jeg ikke har fastnet?

Og er der nogen der kan sige noget om hvordan CC er som udbyder? Prisen er
jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-), men er den nede halvdelen
af tiden? Er supporten til at få fat i?

TIA

Devast8or

Fra : Egil Solberg

Dato : 11-12-03 15:23

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> Og er der nogen der kan sige noget om hvordan CC er som udbyder? Prisen er
> jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-), men er den nede
halvdelen
> af tiden? Er supporten til at få fat i?

Jeg synes supporten er helt iorden. Har ringet 2 gange. Første gang for at
ordne noget med min 56K-forbindelse. Fikk et 100% iorden svar ( behøvde et
andet tlf-nummer at ringe op til med modemmet, da jeg boede bagved en privat
central).
Anden gang bad jeg om et management-kabel, og det kom 2 dage senere i
posten.
Da jeg oprettede ADSL (på rå kobber) gik det telefonisk veldig ok, bortset
fra at de fejlstavede mit navn ;)

Fra : karsten

Dato : 11-12-03 15:31

On Thu, 11 Dec 2003 14:31:10 +0100, Devast8or wrote:
> Og er der nogen der kan sige noget om hvordan CC er som udbyder? Prisen er
> jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-), men er den nede halvdelen
> af tiden? Er supporten til at få fat i?

Jeg har haft CC i omtrent 2 år, og kan kun sige at jeg er godt tilfreds.
Det er meget, meget sjældent at forbindelsen er nede, og når det sker er
det på driftsiden.

Så det kan kun anbefales her fra.

Karsten

Fra : S

Dato : 11-12-03 16:48

Devast8or skrev news:Rh_Bb.57194$jf4.3262287@news000.worldonline.dk
> jeg så lige i tråden "Priskrig" at CyberCity ikke kræver fastnet tlf. på
> adressen. Hvilke andre udbydere kan jeg bruge hvis jeg ikke har fastnet?

TDC har haft en løsning, men jeg ved ikke om det er noget de stadigvæk
tilbyder.

> Og er der nogen der kan sige noget om hvordan CC er som udbyder? Prisen er
> jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-), men er den nede
halvdelen
> af tiden? Er supporten til at få fat i?

Har haft adsl hos dem siden februar 2001 og er meget godt tilfreds. Nedbrud
er meget, meget sjældne. De har selvfølgelig nogle opdateringer på netværket
som gør Internetforbindelsen forsvinder, men vi varsles altid (via email om
du ønsker det), og typisk laver de opdateringerne natten mellem den første
mandag og tirsdag i måneden i tidsrummet 2-7 mener jeg de skriver, men nogle
gange er det få minutter mens det andre gange er nogle timer der er
manglende forbindelse... her i december var mit net væk i under 20 minutter.

Telefonsupporten svarer ofte på mellem 5 og 10 minutter, det er ikke
fremragende eller prangende, men de er der dog. Deres mailsupport kan dog
godt være flere dage om at svare.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-03 17:01

Hej S, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> TDC har haft en løsning, men jeg ved ikke om det er noget de
> stadigvæk tilbyder.

Jo da. Men man skal i så fald have en bærelinje, som koster _præcis_
det samme som et telefonabonnement

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Devast8or

Dato : 11-12-03 21:41

Rudi Stegen wrote:

> Jo da. Men man skal i så fald have en bærelinje, som koster _præcis_
> det samme som et telefonabonnement

Sikke et sammentræf :)

Men jeg kan da se at folk generelt er tilfredse med CC. Det er nok dem der
får mig som kunde når jeg flytter så. Er der nogen der ved hvor lang tid der
går fra jeg bestiller til det bliver oprettet?

Devast8or

Fra : René

Dato : 13-12-03 20:12

On Thu, 11 Dec 2003 21:41:04 +0100, "Devast8or"

Ca. 4 uger

Hilsen René

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-12-03 22:14

René skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ca. 4 uger

+ Julen + lidt længer tid, pga. de tilbud der køre.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : René

Dato : 11-12-03 20:37

> [...]

>jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-), men er den nede halvdelen

Jeg kan kun sige herfra, at det virker. Ingen problemer. Har selv 2
linier, og kender flere som er kunde hos CC uden problemer.

Hilsen René

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 11-12-03 21:09

> Og er der nogen der kan sige noget om hvordan CC er som udbyder?
> Prisen er jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-), men er
> den nede halvdelen af tiden? Er supporten til at få fat i?

Jeg har kun ros om CC. Forbindelsen her er yderst sjældent nede. Jeg har
måske oplevet 2-3 nedbrud i løbet af de 2 snart 3 år jeg har haft CC som
ISP. De er dog altid hurtigt oppe og den ene gang, hvor den var rigtig gal
ringede de endda til mig dagen efter for at høre om forbindelsen virkede som
den skulle og forklarede mig, hvad der var gået galt osv. Se DET kalder jeg
sq service.

De gange jeg har haft brug for supporten har jeg måttet vente max 20
minutter på at komme igennem, så det synes jeg nu også er fint.

--
Mvh. Kim, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 14-12-03 22:44

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej med jer,
>
> jeg så lige i tråden "Priskrig" at CyberCity ikke kræver fastnet tlf. på
> adressen. Hvilke andre udbydere kan jeg bruge hvis jeg ikke har fastnet?

Tiscali kræver heller ikke fastnet.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-12-03 22:53

>Prisen er jo god nok (jeg tænker på deres 1Mbit til 395,-)

<-- Ja, men SAMTLIGE af deres andre hastigheder er dyrere end hos TDC (hvis
jeg ikke husker meget galt)...
personligt ville jeg aldrig skifte fra TDC til Cybercity når de generelt har
højere priser.

Fra : Devast8or

Dato : 15-12-03 12:26

Anders Nielsen wrote:

> <-- Ja, men SAMTLIGE af deres andre hastigheder er dyrere end hos TDC
> (hvis jeg ikke husker meget galt)...

Men det er vel ligegyldigt når den linie jeg vil have er billigere?

> personligt ville jeg aldrig skifte fra TDC til Cybercity når de
> generelt har højere priser.

Jeg kommer ikke fra TDC ;)

(Iøvrigt vil jeg ikke have TDC, deres newsserver stinker - brugte den på
arbejdet, og var ved at få spat).

Devast8or

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-03 12:29

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev :

>(Iøvrigt vil jeg ikke have TDC, deres newsserver stinker - brugte den på
>arbejdet, og var ved at få spat).

Tjah, så kan du jo glæde dig til CCs newsserver, så vil du
ligepludselig synes at TDCs newsserver er mange gange bedre.

Hvis vi ser bort fra dk.binaer.*-grupperne, så er der ingen
komplette posts i nogen binære grupper, da CC filtrerer alle
filer over 128 KB fra i alt.binaries.* m.v.

Dog har CC den fordel, at de har alle dk.binaer.*-grupperne.
--
Knud

Fra : Devast8or

Dato : 15-12-03 13:51

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Tjah, så kan du jo glæde dig til CCs newsserver, så vil du
> ligepludselig synes at TDCs newsserver er mange gange bedre.

LOL, det lyder ringe.

Mit problem med TDC er at der kan gå op til en halv time efter man har
postet til man rent faktisk kan se sin post på serveren (i modsætning til
Tiscali som jeg har nu - der er den der med det samme). Hvordan er CC i den
sammenhæng?

> Hvis vi ser bort fra dk.binaer.*-grupperne, så er der ingen
> komplette posts i nogen binære grupper, da CC filtrerer alle
> filer over 128 KB fra i alt.binaries.* m.v.

SAmme her hos Tiscali - ingen komplette posts i binære grupper udenfor dk.*

> Dog har CC den fordel, at de har alle dk.binaer.*-grupperne.

Og det er jo rart :)

Devast8or

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-03 14:05

> [...]

>postet til man rent faktisk kan se sin post på serveren (i modsætning til
>Tiscali som jeg har nu - der er den der med det samme).

Ja, hvis man bruger den binære newsserver kan det godt
forekomme, på den rene textserveren er de som regel hurtigt
fremme.

>Hvordan er CC i den sammenhæng?

Skal jeg ikke kunne svare for, har kun prøvet at se den i brug
hos bekendte, så jeg har aldrig postet, kun prøvet at hente.

--
Knud

Fra : Devast8or

Dato : 15-12-03 15:41

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja, hvis man bruger den binære newsserver kan det godt
> forekomme, på den rene textserveren er de som regel hurtigt
> fremme.

Jeg brugte bare news.tele.dk, ved ikke hvilken af dem det er.

Devast8or

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-12-03 07:44

Devast8or skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg brugte bare news.tele.dk, ved ikke hvilken af dem det er.

Det er den fulde, mens dtext.news.tele.dk er filteret for binære grupper.

I virkeligheden så er det samme newsserver, som har en stribe frontends som
brugerne snarker med, og det er 2 af dem der ikke føre de binære grupper.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 16-12-03 20:32

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> enriched usenet with:

> I virkeligheden så er det samme newsserver, som har en stribe
> frontends som brugerne snarker med, og det er 2 af dem der ikke føre
> de binære grupper.

dtext har sin egen spool

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Metallica - Fuel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-12-03 18:27

Lars Kyndi Laursen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> dtext har sin egen spool

Siden hvornår har den fået det?
Jeg har ikke fuldt så meget med længe, men mener helt bestemt at det
oprentligt var samme spool.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 18-12-03 01:17

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> enriched usenet with:

> Siden hvornår har den fået det?
> Jeg har ikke fuldt så meget med længe, men mener helt bestemt at det
> oprentligt var samme spool.

Siden news.tele.dk fik nye front-ends og ny spool. Jeg kan ikke lige huske
datoen. På det første Diablo-baserede setup brugte dtext samme spool som
resten af readerboksene

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Murray Head - One Night In Bangkok

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-12-03 07:48

> [...]

> datoen. På det første Diablo-baserede setup brugte dtext samme spool som

OK, jeg har altså bare ikke fuldt med udviklingen, I stand updatet,,,

Fra : René

Dato : 15-12-03 17:32

On Sun, 14 Dec 2003 22:53:26 +0100, "Anders Nielsen"
<anders_nielsen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>jeg ikke husker meget galt)...
>personligt ville jeg aldrig skifte fra TDC til Cybercity når de generelt har

Hmm TDC 512/128 359,00 + leje af router (24 kr pr/md) + fast ip for
dem der ønsker (10 kr pr/md). Altså alt i alt pr/md 393,00 kr. CC
360,00 kr incl router til låns + fast ip.. Altså er CC billigst

Hilsen René

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-12-03 23:06

Tjaaa..... CCs "juletilbud" kan faktisk godt konkurrere, dog ikke hvis man
ønsker 512/128, ejer en router, ikke ønsker fast IP og har adgang til TDC
Webspeed.
Så er CC 21 kr. dyrere hehe.

Men når jeg siger at de er 'generelt dyrere' mener jeg også deres faste
priser (ikke tilbudet) - se bare på 512/512 kbit/s for eksempel. Koster
595,- hos CC og 484,- hos TDC pr. måned.
Besparelse = 111 kr. hver måned (dog sparer man kun 101 kr./md hvis man
ønsker fast IP).
....eller 2048/512 hvor TDC er 221,- billigere pr. måned....

Så får I ikke mere for den 25-øre.