Server.UrlEncode vs. browserens egen encod~
Fra : Chrisser

Dato : 11-12-03 12:44

Hej

Er der nogen derude der ved om der kan være forskel på, om man lader
browseren selv encode querystring i et link, eller om man gør det på forhånd
via Server.UrlEncode ?

Mvh
Chrisser

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 13:04

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> escribió

> Er der nogen derude der ved om der kan være forskel på, om man lader
> browseren selv encode querystring i et link, eller om man gør det på
forhånd
> via Server.UrlEncode ?

At du ikke ved efter hvilke kriterier browseren encoder det.

Fra : Chrisser

Dato : 11-12-03 15:05

Lars Hoffmann wrote:

> At du ikke ved efter hvilke kriterier browseren encoder det.

Og det kan risikere at give et andet resultat i modtagerens ende, eller hur
?

Fra : Chrisser

Dato : 11-12-03 15:09

Lars Hoffmann wrote:

> At du ikke ved efter hvilke kriterier browseren encoder det.

Og det kan risikere at give et andet resultat i modtagerens ende, eller hur?

- jeg mener jeg troede der var en eller anden fastlagt måde at gøre det på
sådan at tegnet "§" f.eks som i Server.UrlEncode giver
"%C2" også ville gøre i en browser.
Den bliver til "%C2%A7" i min og i asp'en sidder jeg så og glor på to tegn
(§Â) istedet for ét

Chrisser

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 15:25

> [...]
> "%C2" også ville gøre i en browser.
> Den bliver til "%C2%A7" i min og i asp'en sidder jeg så og glor på to tegn

Der er en fastlagt måde at gøre det på, men du kan ikke være sikker på at
browseren encoder noget du gerne vil encode. Feks:

Du vil overføre variable A med værdien "3&b=7" via din querystring. For at
denne værdi skal forstås som en samlet værdi og ikke to forskellige
variabler, bliver du nød til specifict at lave en Server.UrlEncode.

Desuden kan der som i dit tilfælde, ske underlige konversioner hvis du laver
det via browseren, eftersom browseren jo encoder som programmøren finder det
morsommest.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann